همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب، دانش آموزان دبیرستان های علوی به بازدید از آن پرداختند.

امسال نیز مثل سال های گذشته با برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز دانش آموزان علوی با حضور در این نمایشگاه و بازدید از آن تجدید عهدی با کتاب و کتاب خوانی کردند .

موسسه علوی همیشه در تلاش بوده این فرهنگ را که به خصوص بین ایرانی ها از ارزش بالایی برخوردار است را بین دانش آموزان خود که در سنین حساسی از زندگی خود زیست می کنند گسترش دهد و وظیفه ذاتی خود را که ارتقای فرهنگ و دانش عمومی است را به بهترین شکل ممکن انجام دهد . نمایشگاه کتاب شاید بهترین بهانه برای احیای کتاب و کتاب خوانی و بهترین فرصت برای مدارس برای فرهنگ سازی در این زمینه برای دانش آموزان است . نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز که بزرگترین رویداد فرهنگی شمالغرب کشور است  از ۱۷ تا ۲۱ آبان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار شد . امسال بیش از ۸۰۰ ناشر داخلی و خارجی با ۷۰ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه حضور داشتند .

به گزارش واحد رسانه موسسه علوی دوره های اول و دوم دخترانه و پسرانه با حضور در نمایشگاه کتاب از بخش های مختلف و متنوع این نمایشگاه دیدن کردند . حضور در غرفه های انتشارات مختلف با موضوعات متنوع و گپ و گفت در زمینه کتاب های مورد علاقه دانش آموزان محور این اردوی فرهنگی بود . مسئول محترم نمایشگاه کتاب تبریز هم با حضور صمیمانه بین دانش آموزان در باب اهمیت کتاب و کتاب خوانی و کتاب های مناسب برای دانش آموزان صحبتی کردند و توضیحاتی در مورد نمایشگاه کتاب و نحوه برگزاری آن ارائه دادند .

در حاشیه این بازدید مدیر دوره دوم متوسطه دانش پژوه علوی با بیان این موضوع که در عصر حاضر فضای مجازی تقریبا در اکثر شئون زندگی اجتماعی و فردی افراد سایه افکنده و تمام مدل های تربیتی، اجتماعی و خودسازی افراد را شدیدا تحت تاثیر قرار داده است گفت: فضای مجازی دارای مزایای بسیار مفید و ارزشمندی برای زندگی در دنیای امروز است و کسی نمی تواند منکر این خدمات ارزنده و مترقی  بشود اما متاسفانه  این فضا دارای خطرات و آسیب های فزاینده ای است که به خصوص در سنین کودکی و نوجوانی می تواند تاثیرات بسیار مخرب و فاجعه باری برای کودکان و نوجوانان داشته باشد . سیف الله پور افزود: کتاب و کتاب خوانی یکی از راهکارهایی است که می تواند یک نوجوان را از بسیاری از این آسیب ها ایمن کند و در مسیر پیشرفت و بالندگی قرار دهد. وی خاطرنشان کرد: در دنیایی که امکان پذیر نیست  فضای مجازی را محدود یا حذف کرد اضافه کردن عادت کتابخوانی در زندگی شخصی افراد می تواند این فضا را از تهدید به فرصت تبدیل کرده  و آسیب های آن را به حداقل برساند. خانم سیف الله پور در پایان با اظهار تاسف درباره گسترش استفاده از فضای مجازی در سال های اخیر گفت: ما شاهد کاهش شدید کتاب خوانی در بین جوانان و نوجوانان هستیم که زنگ خطری برای جامعه و متولیان آن است.

پایان بخش این اردوی فرهنگی خرید کتاب توسط دانش آموزان بود که با شور و شوق خاصی انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *