موسسه علوی با بهره گرفتن از کارشناسان و مدرسان متخصص جهت تربیت دانش آموزان کارآفرین با توانمندی مدیریت مالی، کلاس های مهارت سواد مالی را برگزار می کند.

 

به گزارش روابط عمومی موسسه علوی، سید میعاد حسینی، مدرس کارآفرینی و کسب و کار، مربی سازمان فنی و حرفه ای کشور به عنوان مدرس مهارت سواد مالی در دبیرستان پسرانه دوره اول دانش پژوه علوی، در خصوص این مهارت اظهار کرد: موسسه علوی با تدریس این مهارت به دانش آموزان، گامی موثر برای تربیت دانش آموزان کارآفرین، اقتصاد دان وخلاق برداشته است.

وی افزود: در قالب این مهارت، دانش آموزان، نکاتی درخصوص دخل و خرج، مدیریت مالی، پس اندازو سرمایه گذاری مالی فرا می گیرند و مباحث پایه ای کسب و کار، بازاریابی، تولید و فروش را آموزش می بینند.

مدرس مهارت سواد مالی موسسه علوی تاکید کرد: در راستای این مهارت، کسب و کارهای برتر جهان برای دانش آموزان بررسی و معرفی می شود، درباره نقاط قوت و ضعف، دلیل شکست و پیروزی اقتصادهای جهان اطلاعات آموزنده ای در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد تا با تجارب اقتصادی جهان آشنا شوند.

وی با بیان اینکه برای مهارت سواد مالی، تدریس سه کتاب مفید را در نظر گرفته ایم، خاطرنشان کرد: آموزش مهارت سواد مالی، در زندگی شخصی دانش آموزان تاثیرات مثبتی به همراه خواهد داشت به گونه ای که این دانش آموزان در آینده افرادی کارآفرین، اقتصاددان و دارای دانش کسب و کار خواهند بود.

حسینی تاکید کرد: از آنجایی که مشکل بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی، بیکاری است، دانش آموزانی که در مدارس علوی مهارت سواد مالی را کسب می کنند، دیگر دغدغه یافتن شغل را نخواهند داشت چرا که آنها به موقع دانش کسب و کار را آموخته اند و با آگاهی لازم و با هدف، رشته تحصیلی انتخاب کرده اند و به جای اینکه دنبال شغل کارمندی باشند، خود رئیس و صاحب کار خواهند بود.

سولماز مهدی زاده، کارشناس ارشد آموزش موسسه علوی نیز در خصوص برگزاری این مهارت در مدارس علوی اظهار کرد: بر اساس آخرین تعریف سازمان توسعه همکاری اقتصادی، سواد مالی، ترکیبی از آگاهی، دانش و مهارت ها و گرایش ها و رفتارهای لازم برای تصمیم گیری صحیح مالی و دستیابی به وضعیت مساعد مالی فردی است؛ با توجه به این اهمیت، موسسه علوی درنظر دارد موجبات ارتقاء سطح آموزش مالی دانش آموزان را فراهم کند.

وی افزود: امروزه مدارس زیادی در سراسر جهان از این برنامه بهره می گیرند، سر فصل های مربوط به این برنامه درسی در دنیا یکسان هستند اما نحوه برنامه ریزی آن در کشورهای متفاوت تحت تاثیر شرایط خواهد بود و از آنجا که امروزه جهانی شدن نقطه مشترک تمامی سازمان ها و نهاد ها به شمار می رود، موسسه علوی با کوشش درآماده سازی نسل فردا برای رویارویی با جهان پیرامون، فرآیند نوینی را رقم زده است.

وی خبر داد: موسسه علوی برای اولین بار در کشور، اقدام به برگزاری کلاس های سواد مالی و هوش تجاری برای دانش آموزان ابتدایی و دبیرستان های دوره اول کرده است و درهمین راستا معاونت آموزشی موسسه علوی امسال محتواهای ویژه در قالب کتاب و فیلم های آموزشی تهیه کرده و کارگاه های مهارتی هوش مالی را با جذب مدرس های متخصص برگزار کرده است.

این کارشناس ارشد آموزش موسسه علوی اظهارامیدواری کرد: امید است ارائه این محتواها چراغ راه و منبع مفیدی برای دانش آموزان در جهت میل به اهداف عالی در این زمینه باشد.

نغمه یزدان کریمی، دکترای مدیریت کسب و کار ومدرس سواد مالی دردبیرستان دخترانه دوره اول دانش پژوه علوی نیز با بیان اینکه موسسه علوی درخصوص تدریس مهارت سواد مالی در کشور پیشتاز بوده، اظهار کرد: با توجه به اینکه دغدغه بسیاری ازکشورهای جهان، پرورش نیروهای خلاق و کارآفرین است ودرعصر تجارت جهانی یادگیری این مهارت نقش بسیار مهمی برای تربیت نیروی انسانی کارآفرین ایفا می کند، تدریس این مهارت، منجر می شود دانش آموزان با کسب و کار و مشاغل مختلف جهان آشنا بشوند و در زمینه اقتصاد و کارآفرینی آموزش های لازم را کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *