جلسه ویژه ای برای تبیین باید و نباید ها، نکات کلیدی و قوانین امتحانات نهایی و کنکور برای اولیاء دانش آموزان دوره دوم دبیرستان دخترانه علوی تبیین شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه علوی، الناز سیف اله پور، مدیر دوره دوم دبیرستان دخترانه دانش پژوه علوی طی گردهمایی ویژه ای با اولیاء دانش آموزان، قوانین و موارد مهمی در خصوص امتحانات نهایی و کنکور مطرح کرد.

متفاوت‌ترین سال کنکور!

سال ۱۴۰۲ بی شک متفاوت ترین سال هم برای داوطلبان و هم برای مشاوران بود، چرا که از یک طرف دومرحله برگزار شدن کنکور و از طرفی دیگر تاثیر قطعی و ۴۰ درصدی امتحانات نهایی و حذف شدن دروس عمومی از بخش تستی، کنکور و امتحانات نهایی امسال را متفاوت تر کرده است.

حالا با حذف زیر گروه ها دیگر اهمیت درس ها در  انتخاب رشته های مختلف فرق نمی کند. بلکه بر اساس تعداد کتاب های درسی پایه دهم تا دوازدهم و اهمیت آن ها یک ضریب ثابت به آن ها تعلق می گیرد.

دستورالعمل تاثیر معدل در کنکور

بر اساس این دستورالعمل تاثیر معدل شامل تمام دروس عمومی و اختصاصی بوده و حتی درس های سلامت و بهداشت و نیز هویت اجتماعی در معدل و در نتیجه در کنکور تاثیرگذار خواهد بود، با اینکه  دروس عمومی از کنکور ۱۴۰۲  حذف شده اند، اما در ۴۰ درصد تاثیر سوابق تحصیلی ، سهم دروس عمومی بیشتر از دروس اختصاصی است.

بر اساس جدول ها و بخشنامه هایی که از طرف سازمان سنجش  ارائه شده است، تاثیر سوابق تحصیلی به صورت زیر خواهد بود:

سال ۱۴۰۲

دروس عمومی ۲۶ درصد

دروس اختصاصی ۱۴ درصد

جمعا ۴۰ درصد

سال ۱۴۰۳

دروس عمومی  ۲۸ درصد

دروس اختصاصی ۲۲ درصد

جمعا   ۵۰ درصد

سال ۱۴۰۴ و بعد از آن

دروس عمومی ۳۰ درصد

اختصاصی ۳۰ درصد

جمعا ۶۰ درصد

راهکارها!

باحذف دروس عمومی از کنکور سراسری فرصت و انرژی بیشتری برای تسلط روی دروس اختصاصی خواهیم داشت.

اما  با توجه به تاثیر ۴۰ درصدی و قطعی امتحانات نهایی، نباید مطالعه دروس عمومی را به شب امتحان موکول کرد.

امسال قطعا شاهد تغییراتی در محتوا و درجه سختی امتحانات نهایی خواهیم بود.

با توجه به جدول بارم بندی مشورت با مشاور خود ابتدا برای امتحانات نهایی استراتژی خاص خود را بر اساس بارم بندی ها

و نقاط ضعف و قوت خود تعیین کرده و از هفته آخر فروردین ماه یعنی از ۲۶م ، مطالعه تدریجی دروس عمومی برای امتحانات نهایی را آغاز کنید.

منابع مورد استفاده:

برای امتحانات نهایی کتاب ها (فرمول بیست ، ۶۴۲۰ ، سین جیم گاج – شب امتحان و بانک نهایی خیلی سبز – پرسوال و امتحانت مهروماه و …. )و دوره های متفاوتی وجود دارد.

اگر نیاز به درسنامه دارید میتوانید از کلاسهای شب امتحانی موسسات مختلف استفاده کنید، اما فراموش نکنید بهترین منبع آمادگی امتحانات نهایی، تسلط بر نمونه سوالات چند سال اخیر است.

عنوان توصیه آخر، با توجه به جدول بارم بندی مشورت با مشاور خود ابتدا برای امتحانات نهایی استراتژی خاص خود را بر اساس بارم بندی ها و نقاط ضعف و قوت خود تعیین کرده و از هفته آخر فروردین ماه یعنی از ۲۶م ، مطالعه تدریجی دروس عمومی برای امتحانات نهایی را شروع کنید.

سعی کنید در برنامه روزانه خود به صورت زوج درس (مثلا یک روز ادبیات و زبان ، یک روز  دینی و عربی ) مطالعه دروس عمومی برای امتحان نهایی را در برنامه خود بگنجانید.

یا اینکه میتوان  مطابق برنامه درسیِ مدرسه، جلو برید.روزهایی که این درس ها را دارید  و همین طور روز قبل از کلاس دروس عمومی ، آن ها را  مطالعه کنید و با حل نمونه سوالات امتحانی در این دروس تسلط خود را در امتحانات تشریحی افزایش دهند.

منابع مورد استفاده:

برای امتحانات نهایی کتاب ها (فرمول بیست ، ۶۴۲۰ ، سین جیم گاج – شب امتحان و بانک نهایی خیلی سبز – پرسوال و امتحانت مهروماه و …. )و دوره های متفاوتی وجود دارد.

اگر نیاز به درسنامه دارید میتوانید از کلاسهای شب امتحانی موسسات مختلف استفاده کنید.

اما فراموش نکنید بهترین منبع آمادگی امتحانات نهایی،تسلط بر نمونه سوالات چند سال اخیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *