جهت تقویت بنیه دفاعی و تقویت آمادگی دفاعی، کلاس های آمادگی دفاعی برای آموزش و آشنایی با سلاح ها و فنون جنگی برای دانش آموزان پایه های دهم مدارس علوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه علوی، آمادگی در برابر هر نوع حمله احتمالی و دفاع از میهن و وطن در برابر دشمن، برای هر فردی از اهمیت بالایی برخوردار است، با توجه به رشادت های دلیر مردان کوچکی که در سن نوجوانی در دوران دفاع مقدس پا در جبهه جنگ علیه دشمن نهاده اند، ضرورت ابلاغ فنون و مهارت های جنگی برای دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است.

با توجه به اینکه درس آمادگی دفاعی برای دانش آموزان دهم تدریس می شود، طبق اساسنامه آموزش و پرورش، دانش آموزان ۱۲ نمره از این درس را به صورت تئوری دریافت می کنند و ۸ نمره را از آموزش های عملی اخذ می کنند.

به منظور آموزش فنون جنگی، آمادگی دفاعی و همچنین آشنایی دانش آموزان با کمک های اولیه در مواقع بحرانی چون آتش سوزی، اقدامات عملی چون کار با اسلحه، آشنایی با کپسول های آتش نشانی و نحوه خاموش کردن آتش به دانش آموزان پایه دهم دبیرستان پسرانه دانش پژوه علوی ارائه شد.

با اجرای چنین برنامه ویژه ای، دانش آموزان توانستند با سلاح های جنگی آشنا شده و مهارت و فنون لازم را برای عملکرد بهتر در مواقع بحرانی کسب کنند و در مواقع جنگ بتوانند از کشور و مردم خویش دفاع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *