به گزارش روابط عمومی موسسه علوی، دانش آموزان مدارس علوی با برگزاری جشن به استقبال شب بلند سال رفتند.

همزمان با فرا رسیدن شب یلدا، جشنی باشکوه برای دانش آموزان دبستان‌های دخترانه، پسرانه و پیش دبستان‌های‌ علوی برگزار شد.

یلدا یاد آور رسم مهرورزی ها و تبلور هم آیی هاست از برای یکی شدن…

یلدا ترویجی است از برای کوشش و کشش بر راه و روال انسان دوستی و در جهت لبریز نمودن حافظه تاریخی گیتی از رخداد های نیک انسانی.

آئین یلدا گردهم آمدن از برای تداوم مهر و نور و امید است.

یلدا دوباره آمده است. یلدای عزیز آمده است تا به ما مهربانی ها و اهمیت باهم بودن ها یادآوری کند و برود. می‌گویند یلدا بلندترین شب سال است اما مجال کوتاه و فقط یک دقیقه است، یلدا فقط یک شب مهمان ماست و باید برای عزیز داشتنش عجله کنیم.

زنده نگه داشتن آیین‌های سنتی از جمله مراسم خاص و ویژه شب یلدا که سینه به سینه به نسل حاضر انتقال یافته موجب حفظ واحیای سنت‌های دیرینه ایرانی می شود و برگزاری جشن‌هایی چون جشن یلدا، روحیه نشاط و شادی را در بین دانش آموزان ایجاد می کند.

موسسه علوی با هدف ترویج فرهنگ شادی و نشاط در بین دانش آموزان و نیز پاسداشت آیین‌های ایرانی همچون یلدا، جشنی باشکوه برای دانش آموزان دبستان‌های دخترانه و پسرانه و همچنین برای نوآموزان علوی نونهال در سالن جشن نیکی لند تبریز برگزار کرد.

در این جشن، گروه نمایش برای دانش آموزان، نمایش “استقبال از ننه سرما و خدافظی با عمو پاییز” را اجرا کردند و همچنین گروهی از دانش آموزان به اجرای موسیقی دلنواز پرداختند. گروه نوآموزان علوی نونهال تیز تئاتر موزیکال اجرا کردند.

مهناز متین، مدیر دبستان پسرانه علوی کودک در خصوص پاسداشت آیین یلدا در مدارس علوی، اظهار کرد: جشن یلدا با هدف ایجاد محیطی شاد و لذت بخش و همچنین ساختن خاطره جشن گروهی برای دانش آموزان برگزار شد.

وی افزود: در این روز به منظور آشنایی کودکان با آیین و سنت‌های دیرینه و ماهیت شب چله(شب یلدا)، ثبت خاطرات شیرین در اذهان دانش آموزان، موسسه علوی برنامه‌های متنوعی برای دانش‌آموزان برگزار کرد و فرصتی فراهم شد تا در این دورهمی یلدا با خلق لحظات خوش، خدا را شکرگزار باشیم.

وی گفت: در این جشن، گروه نمایش عمو شادی، نمایش شادی برای کودکان اجرا کردند و همچنین هدایایی به رسم یادبود به کودکان از سوی موسسه علوی اهداء شد. در پایان مراسم نیز، از دانش‌آموزان جهت ثبت لحظات خوش، عکس یادگاری گرفته شد.

متین افزود: علاوه بر برگزاری جشن یلدا در سالن نیکی‌لند برای دانش آموزان پیش دبستانی و پایه اول، جشن‌های کلاسی یلدا با همراهی اولیاء در مدرسه برای دانش آموران پایه های دوم تا ششم نیز برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *