نمایش خلاق یکی از آموزش ها و کارگاه های آموزشی است که در سال های اخیر برای توانمندسازی مربیان برگزار می شود، تا چند دهه گذشته افراد هنوز از اهمیت خلاقیت در ابعاد مختلف زندگی آگاه نبوده اند اما امروزه در جوامع پیشرفته کنونی، برای آموزش موثر نیروی انسانی بخصوص کودکان باید با تکیه بر دانش خلاقیت شیوه ای نوین را در آموزش و پرورش بکار گرفت.

موسسه علوی همواره در زمینه آموزش دانش آموزان، راهبردهای اساسی، راهکارهای نوین روز دنیا را بکار می برد و در همین راستا، این موسسه با دعوت از یوسف اکبرزاده، بازیگر و کارگردان تبریزی، “کارگاه نمایش خلاق” را برای مربیان پیش دبستانی برگزار کرد.

در قالب این کارگاه، مباحثی چون پرورش مهارت های اجتماعی، گام های پرورش خلاقیت در کودکان و فنون بازی های نمایشی(قصه گویی، نمایش خلاق و غیره) برای مربیان بررسی شد.

شایان ذکر است نمایش خلاق به عنوان هنری جذاب تدریس شد تا مربیان پرورشی و معلمان با استفاده از این ابزار نیرومند، اشتیاق بیشتری در دانش آموزان برای یادگیری ایجاد کنند؛ مربیان پس از آموزش های فراگیر می آموزند چگونه با توجه به بازی های جدید یک دوره کارگاه نمایش خلاق را طراحی و اجرا کنند، همچنین مربیان میتواند از مبانی نمایش خلاق در مشارکت، برون ریزی و خلاقیت، آموزش و ایجاد فضایی فرح بخش و آزادانه در کلاسهای خود بهره بجویند. در این دوره مربیان ضمن آموزش های بروز مربیگری و ارتباط با کودکان اطلاعات آموزشی خود را در برخورد با کودکان به روز کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *