در یک رویداد نوآورانه آموزشگاه زبان ایجوس موسسه علوی تبریز، از هوش مصنوعی که به طور اختصاصی برای آموزش زبان انگلیسی طراحی شده است رونمایی کرد. این فناوری که با هدف بهبود تجربه یادگیری زبان انگلیسی ایجاد شده ، با ترکیب تکنیک‌های پیشرفته پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشینی، محیطی تعاملی و کارآمد و جذاب برای زبان‌آموزان فراهم کرده است.

به گزارش واحد رسانه علوی این فناوری هفتم مهرماه با حضور دکتر شکوری موسس علوی تبریز و مهندس امانی بنیانگذار و اولین مدیر IB در ایران در محل آموزشگاه زبان ایجوس رونمایی شد . در این مراسم مهندس امانی با بررسی عملکرد و کیفیت این فناوری جدید از موسسه علوی بابت این حرکت نوآورانه تمجید کرده و آن را گام بزرگی برای رسیدن به نسل چهارم آموزش در کلانشهر تبریز دانستند.

یکی از اهداف اصلی این ایده، شخصی‌سازی فرآیند یادگیری برای هر زبان‌آموز و تحلیل داده‌های مربوط به عملکرد کاربران  است تا سطح مهارت و نیازهای آموزشی هر فرد را شناسایی کرده و متناسب با آن ، محتوا و تمرینات مناسب ارائه دهد. این امر به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا با تمرکز بر نقاط ضعف خود، سریع‌تر به اهداف زبانی‌شان دست یابند. همچنین، می توان با این فناوری پیشرفت زبان‌آموز را گام به گام رصد کرده و بر اساس آن توصیه‌های جدیدی برای ادامه یادگیری به زبان آموزان ارائه داد.

از دیگر اهداف کلیدی این پروژه، دسترسی آسان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر به آموزش زبان انگلیسی برای همه افراد است. با استفاده از این سیستم، کاربران می‌توانند در هر زمان و مکانی به محتوای آموزشی دسترسی پیدا کنند و بدون نیاز به حضور در کلاس‌های حضوری، به صورت آنلاین و با هزینه کمتری زبان انگلیسی بیاموزند.

از دیگر ویژگی‌های مهم این سیستم هوشمند می‌توان به توانایی ایجاد مکالمات تعاملی اشاره کرد. این قابلیت به زبان‌آموزان اجازه می‌دهد تا با یک ربات هوشمند به تمرین مکالمه بپردازند و مهارت‌های گفتاری و شنیداری و حتی نوشتاری خود را تقویت کنند. این سیستم همچنین قادر است اشتباهات زبان‌آموزان را به دقت تشخیص داده و بازخوردهای فوری و کارآمد ارائه دهد. البته شایان ذکر است خلاقیت پروری در این پروژه از نکات مورد توجه است و کلیه فعالیت های آن با چارچوب و ساختارآموزشی موسسه علوی همسو سازی شده است.

با رونمایی از این فناوری، انتظار می‌رود که فرآیند یادگیری زبان انگلیسی به شکل قابل‌توجهی بهبود یابد و استفاده از این ابزار نوین ، نمود استفاده از امکانات و تکنولوژی در امر آموزش به روز و مدرن می باشد. موسسه علوی نیز با تجربه چندین ساله در امر آموزش به ویژه آموزش زبان انگلیسی ، همواره خواستار اجرای روش های به روز و شایسته دنیا می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *