یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان و البته برای همه سنین این روزها به یک نیاز ضروری تبدیل شده است. شرکت در کلاس‌های آنلاین و حضوری می‌تواند به تقویت توانایی‌ها و مهارت‌های زبانی انگلیسی کودکان بسیار کمک کند. در این شرایط رقابتی، آموزش زبان انگلیسی بیشتر از قبل اهمیت پیدا می‌کند، زیرا ارتباطات جهانی بر همین پایه و اساس نجام می‌گیرند. انتخاب دوره‌های آنلاین برای یادگیری زبان انگلیسی، مزایا و  معایبی دارد. در مقابل، شرکت در کلاس‌های حضوری نیز امتیازاتی ارائه می‌دهد. اگر در حال برنامه‌ریزی برای ثبت نام کودک خود در دوره آموزشی زبان انگلیسی هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دلایل زیادی موجب شده است که آموزش‌های آنلاین در همه زمینه‌ها متداول شود. کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان، یکی از این موارد است. حتماً به خاطر دارید که شیوع بیماری کووید ۱۹ باعث شد که کلاس‌های حضوری لغو شوند و همه برنامه‌ها به سمت بستر آنلاین تغییر پیدا کرد. آموزش‌های آنلاین و حضوری هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. اینکه کدام یک از کلاس‌ها برای کودک شما تاثیر بهتری در آموزش زبان انگلیسی دارد، نیازمند بررسی جزئیات بیشتری است که در ادامه درباره‌اش صحبت می‌کنیم.

تعریف آموزش آنلاین

با ظهور تکنولوژی‌ها، روش‌های آموزشی تغییرات زیادی داشته است. کلاس‌های آنلاین برای یادگیری دروس از جمله مهارت‌های زبان انگلیسی به یک روش آموزشی تبدیل شده که در آن، دانش آموزان کودکان و همه فراگیران می‌توانند به راحتی از محیط خانه به مطالب آموزشی دسترسی پیدا کنند. کلاس‌های آنلاین، فرصت‌های خوبی را برای کسانی فراهم می‌کند که قادر به ثبت نام در کلاس‌های حضوری نیستند؛ پس همانند سایر همسالان خود می‌توانند از امکانات بهره‌مند شوند.

کلاس‌های آنلاین، بدون در نظر گرفتن موضوع آموزشی، می‌تواند به ایجاد عادات مثبت، رعایت نظم و انضباط و مدیریت زمان برای فراگیران کمک زیادی کند و دسترسی آنها را به منابع نامحدود آموزشی فراهم سازد. والدین می‌تواند از کلاس‌های آنلاین برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان خود بهره ببرند. برای این کار فقط کافی است تجهیزات مناسب را فراهم کنند و یک بستر اینترنتی مناسب داشته باشند.

تعریف کلاس حضوری در آموزش

نقطه مقابل کلاس‌های آنلاین، کلاس‌های حضوری هستند. این نوع آموزش‌ها در واقع به فراگیرانا جازه می‌دهد تا تعاملات رو در رو و منظم با همسالان خود و مدرسان داشته باشند. اگرچه کلاس آنلاین، راحت‌تر در دسترس است و مزایای قابل توجهی ارائه می‌دهد، اما هرگز نمی‌تواند از نظر برقراری ارتباط اجتماعی و تقویت مهارت‌های فردی، جایگزین کلاس‌های حضوری شود.

آموزش‌های حضوری این امکان را برای همه فراگیران راهم می‌کنند که یک رفتار تعاملی داشته باشند، به سوالات پاسخ دهند، رفتارها و گفتارهای همسالان را ارزیابی کنند؛ این روش آموزشی همچنین در تقویت اعتماد به نفس و مهارت‌های کلامی افراد نقش بسزایی دارد.

مقایسه‌ای بین کلاس‌های آنلاین و حضوری برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

‌می دانید که آموزش‌های آنلاین زبان انگلیسی به کودکان، چندان پیچیده و جدید نیست! در طول زمان، بارها و بارها با مزایای کلاس‌های آنلاین زبان خارجی آشنا شده‌ایم و می‌دانیم که چه مزیت‌هایی دارند. با این حال، برای درک بهتر والدین عزیز، مقایسه‌ای بین هر دو روش در این قسمت ارائه داده‌ایم:

۱-ویژگی‌های آموزش در کلاس‌های آنلاین:

  • در دسترس بودن ابزارهای دیجیتال و روش‌های تدریس متفاوت
  • مقرون به صرفه و کمک به مدیریت بهتر زمان
  • داشتن برنامه انعطاف پذیر برای برگزاری کلاس‌ها
  • برقراری ارتباط بین اعضای کلاس و مدرس زبان از طریق بستر دیجیتال
  • عدم هماهنگی و ناهمزمانی در طول کلاس درس به دلیل اختلالات اینترنت
  • متغیر بودن سرعت یادگیری فراگیران (زیرا توانایی کودکان برای یادگیری متفاوت است)
  • کمتر اهمیت دادن به انجام تکالیف

۲- ویژگی‌های آموزش در کلاس‌های حضوری

  • ابزارها، وسایل کمک آموزشی و روش‌های تدریس به صورت فیزیکی در دسترس هستند
  • کلاس‌های حضوری، گران‌تر از کلاس‌های آنلاین هستند و به زمان بیشتری برای تدریس نیاز دارند
  • آموزش‌های حضوری، برنامه ثابت و قوانین سختگیرانه ‌تری دارند
  • ارتباطات در کلاس‌های حضوری به صورت رو در رو و همزمان اتفاق می‌افتد
  • معلمان با تکنیک‌های کاربردی می‌توانند سرعت یادگیری فراگیران را تعیین کنند
  • انجام تکالیف در کلاس‌های حضوری از سوی فراگیران، جدی‌تر دنبال می‌شود

مسئله مهم درباره آموزش آنلاین زبان انگلیسی به کودکان این است که تا زمانی که بستر اینترنتی قوی در دسترس باشد، این آموزش‌ها اثربخش هستند و ابزارها به راحتی قابل استفاده می‌باشند. از جمله  مواد آموزشی آنلاین می‌توان به فیلم و کلیپ، انیمیشن‌ها، تخته وایت برد مجازی، اتاق گفتگوی مجازی اشاره کرد. در کلاس‌های حضوری، دانش آموزان یک فرصت را دارند که فعالیت فیزیکی انجام دهند، به کارهای هنری بپردازند، یا چند دقیقه‌ای را نرمش و ورزش کنند؛ این شرایط به رشد ذهنی و جسمی آنها کمک می‌کند و در واقع چیزی است که در کلاس حضوری وجود ندارد!

نکات فنی و تکنیکی کلاس‌های آنلاین و حضوری برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

وقتی صحبت از کلاس آنلاین زبان انگلیسی به میان می‌آید همیشه مسائل فنی، چالش‌هایی را ایجاد می‌کنند! به طور مثال دسترسی به وب کم، هدفون، میکروفون، رایانه رومیزی با کیفیت یا لپ تاپ و از همه مهمتر، خط اینترنت قوی، گزینه‌هایی هستند که باید به آنها توجه شود.

هرگونه اختلال در خطوط اینترنت موقع شرکت در کلاس‌های آنلاین یا عدم دسترسی به زیر ساخت فنی می‌تواند یادگیری را دچار مشکل کند. در این شرایط، مباحث آموزشی از دسترس خارج می‌شوند، فراگیران صحبت‌های معلم را از دست می‌دهند و نمی‌توانند در برنامه گفتگوی آنلاین شرکت کنند. این در حالیست که کلاس‌های حضوری این مشکلات را ندارند.

کلاس‌های آنلاین فقط جنبه تئوری دارد و هیچ تعاملات عملی برای بهبود یادگیری زبان انگلیسی در میان نیست! جنبه‌های عملی یکی از ارکان مهم آموزش است و باعث تقویت مهارت‌های مختلفی در کودکان می‌شود و این موضوع متاسفانه در کلاس آنلاین زبان انگلیسی وجود ندارد.

اگر برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان از طریق کلاس‌های حضوری در موسسات معتبر اقدام کنید، این فرصت را به آنها می‌دهید که محیط پرنشاط و مهیج کلاس را تجربه کنند که هم جنبه آموزش تئوری و هم عملی را  در بر می‌گیرد. کلاس‌های حضوری نقش مهمی در رشد شناختی و مهارتی کودکان دارند. یادگیری‌های عملی می‌تواند کودکان را در موقعیت‌های چالشی قرار دهد، پس وادار به تفکر می‌شوند و بنابراین مهارت‌های حل مسئله در آنها تقویت خواهد شد.

جمع‌بندی

درست است که کلاس آنلاین آموزش زبان انگلیسی به کودکان مزایای زیادی دارد و امکان دسترسی به ابزارها و منابع نامحدود را فراهم می‌کند، اما اگر تمایل دارید فرزند شما در یک محیط تعاملی و با نشاط مشغول به یادگیری شود، پیشنهاد می‌کنیم کلاس‌های حضوری را انتخاب کنید. در این راستا گروه آموزشی علوی تبریز (سمیناد)، همراه والدین عزیز است تا درباره برنامه ریزی درسی فرزند خود، ثبت نام در کلاس‌های آموزش زبان خارجی و موفقیت در آزمون‌های تیزهوشان مشاوره‌های لازم را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *