کارگاه آرد و آب که یکی از مجموعه های بازی مسی پلی است به صورت کارگاهی یک روزه و با حضور نونهالان و مادران آن ها زیر نظر مربیان و تسهیل گران علوی کودک تبریز برگزار شد .

به گزارش واحد رسانه علوی در این کارگاه یک روزه نونهالان علوی با کمک مربیان خود خمیر بازی درست کرده و شکل ها و اجسام مختلف را با خمیر بازی ایجاد کردند . همچنین در این کارگاه با درست کردن خمیر و پختن نان تجربه ای جدید و نو برای نونهالان عزیز فراهم شد .

بازی های ریتمیک با همراهی مادر و کودک ، شعر سلام و معرفی، آب بازی و پذیرایی از نونهالان و مادران آن ها از دیگر بخش های این کارگاه یک روزه بود .

خانم عابدی تسهیلگر و روانشناس کودک با اشاره به فواید فراوان خمیربازی برای کودکان و نونهالان یکی از مهمترین آن ها را تقویت مهارت های حرکتی و دست ورزی کودکان ذکر کردند . همچنین خمیر بازی با تقویت عضلات دست و انگشتان کودکان پیش زمینه مهمی برای قلم به دست شدن کودکان می تواند باشد . تقویت خلاقیت ، اعتماد به نفس و تقویت حس لامسه از دیگر فواید کار با خمیر است که از اهداف مهم این کارگاه یک روزه بوده است.

عابدی با اشاره به مضر بودن خمیربازی های صنعتی برای کودکان به خاطر وجود برخی از مواد شیمیایی ساختن یک خمیر بازی سالم و آسان با آرد و آب که حتی با خوردن آن توسط کودکان ضرری شامل حال این غنچه های عزیز نمی شود را از اهداف دیگر این کارگاه عنوان کردند .

مسی پلی به یک بازی حسی و خلاقانه معروف است که تاثیرات بسیاری بر رشد چند جانبه کودکان دارد. این نوع بازی، فراتر از سرگرمی معمولی رفته و کودکان را به دنیای مواد و اشیاء مختلف معرفی می‌کند. پرورش ذهن و استعداد از جمله خروجی های مهم آن محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *