کارگاه یک روزه مسی پلی در علوی کودک تبریز برگزار شد. این کارگاه که ویژه بازه ی سنی چهار تا هفت سال بود با حضور نونهالان و مادران آن ها و مربیان علوی کودک برگزار شده است .

مسی پلی ( Messy play ) که به Sensory play نیز شناخته می شود، اصطلاحی است که برای هر فعالیتی که به کودکان اجازه می دهد با مهارت دست، کثیف کاری کنترل شده را انجام دهند. در اینجا واژه کثیف به معنای آلودگی نیست چرا که این کثیف کاری اصلاحی است برای این رشته و به معنی ایجاد آلودگی یا شرایط بهداشتی خارج از کنترل نیست. ترکیبات و موادی که برای مسی پلی استفاده می شود اغلب رنگ، ماسه، آب، خاک رس یا گِل می شود.

نونهالان علوی کودک با همراهی مادران خود بازی مسی پلی را با رنگ خوراکی و ماکارونی رشته ای انجام دادند و به کمک این ابزار نقاشی کشیدند.

خانم عابدی تسهیلگر و روانشناس کودک که برگزار کننده این دوره بودند با اشاره به حضور پرنشاط نونهالان و مادران آنها در این کارگاه به اهمیت مسی پلی و بازی های مشابه در دنیای جدید برای کودکان و نونهالان تاکید کردند .

عابدی هدف از برگزاری کارگاه های اینچنینی را تقویت رابطه عاطفی مادر و کودک، تقویت حس لامسه ، مهارت های  دست ورزی، پرورش خلاقیت، افزایش اعتماد به نفس و مهارت های اجتمائی دانستند .

بازی ریتمیک همراه با مادر و کودک که برای تخلیه هیجانی انجام می شود به همراه برگزاری مسابقه از دیگر بخش های این کارگاه یک روزه بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *