مسابقه “یک،دو،سه، املاء” جهت تقویت توانایی نوشتن کلمات دانش آموزان در دبستان های پسرانه و دخترانه علوی کودک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه علوی، مسابقه “یک،دو،سه، املاء” به شیوه ای نوین و با الگوبرداری از مسابقات “اسپلینگ بی” در دبستان های پسرانه و دخترانه علوی کودک برگزار شد.

“اسپلینگ بی” مسابقه ای است که شرکت کنندگان آن باید املای برگزیده ای از کلمه و واژه ها را بازگو کنند یا به عبارتی دیگر آن را هجی کنند، این واژه ها عملا از درجه سختی متفاوتی برخوردارند.

این مسابقه برای نخستین بار در آمریکا برگزار شد اما در حال حاضر در کشورهای دیگر برگزار می شود.

سولماز مهدی زاده، کارشناس ارشد آموزش موسسه علوی درخصوص این برنامه آموزشی اظهار کرد: ما سعی کردیم این مسابقه بین المللی را بومی سازی کرده و
واژگان را از کتاب فارسی دانش آموزان انتخاب کنیم.

مسئول برگزاری مسابقات تاکید کرد: این مسابقه، می تواند مهارت خواندن، نوشتن و املاء نویسی دانش آموزان را تقویت کند و در زمینه افزایش دقت حافظه آنها بسیار مثمر ثمر واقع شود.

مهدی زاده گفت: در ابتدای سال، با توجه به نظارت های انجام گرفته از طرف معاونت آموزشی موسسه و برآوردهای ما از سطح املاء دانش آموزان و توانایی آنها در نوشتن و نیز با توجه به تاثیرات آموزشهای مجازی در این زمینه، ما مصمم شدیم با تشکیل یک کارگروه برای تقویت توان دانش آموزان در نوشتن املاء برنامه ریزی کنیم که در نهایت یکی از این برنامه ها، برگزاری مسابقه “یک، دو، سه … املاء” بود که در دبستان های پسرانه و دخترانه علوی کودک برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در این برنامه ریزی مقرر شد که با همکاری تنگاتنگ اولیا و همکاران و بر طبق دستورالعمل تهیه شده اقدام شود. بنابراین ما گام نخست را با برگزاری جلسه شورای دبیران در دبستان ها برداشتیم و توصیه های لازم برای اجرایی شدن آن به همکاران ابلاغ شد و از آنها خواستیم تا با رعایت شرایط تعیین شده، مسابقه را با دانش آموزان در کلاس تمرین کنند.

مهدی زاده در خصوص اهداف اصلی این مسابقه گفت: یکی از اصلی ترین اهداف این مسابقه، تقویت مهارت املاء دانش آموزان بود، لذا در کارگروه تشکیل شده مااز روش های سنتی فاصله گرفته و تصمیم گرفتیم به منظور جذاب کردن محیط آموزشی این درس و یادگیری سریع، پایدار و همچنین برای نهادینه کردن نوشتن صحیح کلمات در ناخودآگاه دانش آموزان و در نهایت برای ایجاد انگیزه و افزایش علاقمندی به این درس، این مسابقه را برگزار کنیم.

شهناز سرودی، یکی دیگر از برگزار کنندگان این مسابقه نیز در خصوص مراحل مسابقه اظهار کرد: این مسابقه شامل سه مرحله بود، در مرحله نخست، مسابقه داخل کلاس بین دانش آموزان هر کلاس برگزار شد و در مرحله دوم، به صورت گروهی بین منتخبین هر کلاس و در نهایت، در مرحله آخر این مسابقه در بین تمامی دانش آموزان هر پایه با بهره گیری از کارت های واژگان با حضور ناظران کیفی و معاونت آموزشی موسسه علوی برگزار شد.
وی افزود برای برگزاری این مسابقه ما از همکاری مساعد اولیا بهره جستیم و با کمک آن ها توانستیم به نتیجه خوبی در این زمینه برسیم. ما امیدواریم که در سال های آینده در سایه این همکاری در زمینه آموزش دانش آموزان گام های بیشتری برداریم.

خاطرنشان می شود در پایان این مسابقات نفرات برتر هر پایه مشخص و مقرر شد در مراسمی از آن ها تجلیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *