دانش آموزان پایه‌های هفتم، هشتم و نهم دوره اول دبیرستان دخترانه دانش پژوه علوی در لیگ علمی پایا شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی موسسه علوی، لیگ علمی پایا از بزرگ ترین مسابقات گروهی است که در سطح های مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی به صورت همزمان در سراسر کشور در زمان معین شده با ثبت نام در سایت payaleague.ir برگزار می شود. این رقابت در حوزه علوم ریاضی، انسانی، پژوهشی و کارآفرینی در پایه های تحصیلی ششم تا دوازدهم اجرا می شود.
چندین سال است که دانش آموزان مقاطع مختلف برای ارتقاء مهارت های خود در این زمینه در لیگ علمی پایا شرکت می کنند.

لیگ علمی پایا چیست ؟

لیگ علمی پایا رقابتی است که به صورت گروهی در میان دانش آموزان مقطع ششم و متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می شود. این لیگ عمری ۱۲ ساله در کشور دارد و با هر بار برگزاری آن در هر گروه متشکل از ۵ نفر به رقابت در این لیگ با یکدیگر می پردازند.

ممکن است تصور کنید که لیگ علمی بین المللی پیشگامان مانند هر آزمون و امتحان دیگری است. به این معنا که هدف در آن، برگزاری رقابتی میان چندین نفر و تعیین کردن فردی به عنوان برترین شخص این مسابقات در بین آن ها خواهد بود. این در حالی است که هدف از اجرا کردن این لیگ ایجاد علاقه در دانش آموزان به علوم مختلف و توانایی حل مسئله به صورت گروهی و تعاملی است.
از دیگر اهداف سامانه لیگ بین المللی پایا می توان به ایجاد تفکر خلاقانه و استدلالی در دانش آموزان،شکوفا کردن هوش و استعداد نهفته،ارزیابی میزان مهارت در حوزه علوم مختلف، یادگیری نحوه تعامل گروهی و استفاده از تفکرات یکدیگر اشاره کرد.
دانش آموزان بیش تری درصدد آن هستند که در هر دوره از برگزاری لیگ علمی پایا در آن شرکت کنند. به علاوه والدین نیز با درک اهداف لیگ علمی بین المللی پیشگامان مشوق فرزندان خود برای شرکت در این مسیر هستند. این در حالی است که با وجود فضای رقابتی سالم، آن ها اطمینان خواهند داشت که هدف از شرکت در این آزمون تنها افزایش خلاقیت و توسعه مهارت کار گروهی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *