کارگاه سفال مادر و کودک در علوی نونهال برای دانش آموزان و مادران آنها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه علوی، کوثر عابدی، مربی علوی نونهال در خصوص این کارگاه اظهار کرد: در این کارگاه، با اولیاء عزیز در خصوص اهمیت بازی در زندگی کودکان صحبت کردیم و تاکید کردیم که بازی هایی چون آب بازی، شن بازی، گِل بازی، آرد بازی، که عناصر طبیعی در آنها دخیل هستند،در یادگیری کودکان تا چه اندازه مهم و تاثیرگذار هستند.
وی افزود: در کارگاه سفال و نقاشی، هدف ما، پرورش خلاقیت و رشد هوش، تقویت حواس پنگانه کودکان بخصوص حس لامسه بود.همچنین در این کارگاه، نقاشی دیواری اجرا کردیم و کودکان با هر ابزاری که دوست داشتن نقاشی کردند. این کارهای خلاقانه منجر به تخلیه هیجانی کودکان می شد و باعث می شد که آنها هر آنچه را که در ذهن دارند به صورت عینی پیاده کنند. اجرای چنین کارگاه هایی باعث می شود که اعتماد به نفس بچه ها تقویت شود و همچنین ارتباط بین مادر و کودک با شرکت اولیاء در این کارگاه ها، بهبود می یابد.

مربی علوی نونهال تشریح کرد: ما در آموزش های خود، رویکردی به نام “رجیو امیلیا” اجرایی می کنیم که در این رویکرد، آموزش های ما به صورت غیر مستقیم است و مسیر را به کودک شان می دهیم، همراهی می کنیم تا به مقصد برسد.

وی افزود: زمانی که کودک با گل بازی می کند ناخودآگاه با مفهوم نرم، سفت، سبک، سنگین، خرد، تر، خشک آشنا می شود و همچنین می بیند و انجام می دهد و هماهنگی بین حس های کودک ایجاد می شود و مهارت اجتماعی او تقویت می یابد.

عابدی اعلام می کند: سیاست آموزشی ما اینگونه است که آموزش ما در قالب فعالیت های مورد علاقه کودک اجرا شود و در قالب بازی صورت گیرد، زمانی که کودک فعالیت مورد علاقه خود را انجام دهد، تمرکز و توجه بیشتری خواهد داشت.
وی در خصوص شرکت اولیاء در این کارگاه گفت: اولیاء عزیز در این کارگاه، همکاری خوبی داشتند چرا که آنها به خوبی از اهمیت پرورش روان بچه ها و استعداد های آنها باخبر هستند و کارگاه های بعدی را پیگیری می کنند و ما نیز بسیار خوشحالیم که چنین کارگاهی برای کودکان و مادران مفید واقع شد.

سیفی، یکی از مادران شرکت کننده در این کارگاه گفت: در یک مراسم بسیار خوبی شرکت کردیم، در این کارگاه، خلاقیت کودکان تقویت شد، البته باید بگویم خاطره دوران کودکی نیز برای ما اولیاء زنده شد. بهترین کارگاهی بود که تاکنون شرکت کرده بودم و از مسئولان برگزار کننده کمال تشکر را دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *