جلسه توانمندسازی معلمان در قالب تدریس عملی توسط آموزگاران پایه ششم دبستان های علوی کودک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه علوی، سولماز مهدی زاده، کارشناس ارشد آموزشی موسسه علوی در خصوص این جلسات ماهانه اظهار کرد: هر ماه در جهت ارتقابخشی توانایی تدریس آموزگاران مدارس علوی، جلسات تخصصی تدریس برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: جلسه این ماه با تدریس عملی معلمان پایه ششم دبستان های علوی کودک برگزار و در خصوص شیوه تدریس هر یک از معلمان تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه بهره گیری از آموزش دانش آموز محور یکی از نقاط قوت شیوه تدریس معلمان بود، گفت: در این جلسات، روش های تدریس آموزگاران با حضور کارشناسان آموزشی موسسه ، معاونین و همکاران آموزشی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

مهدی زاده تاکید کرد: توانمندسازی توانایی تدریس معلمان، تبیین نقشه راه مراحل تدریس، بهره گیری از رسانه و مواد آموزشی(تکنولوژی آموزشی)، استفاده از روش های مشارکتی و تدریس فعال ، ارزیابی های آغازین یا تشخیصی ، فرآیندی و پایانی و طراحی گیری فعالیت های گروهی از اهداف اساسی برگزاری این جلسه است.

کارشناس ارشد آموزشی موسسه در پایان با اشاره به اینکه برگزاری این جلسان تلفیقی از برنامه ریزی ابتدای سال و نیازسنجی های حاصل از نظارت های بالینی در طول سال تحصیلی مدارس انجام می شود افزود در این جلسه ما با انتخاب دروس علوم و اجتماعی سعی کردیم روش های تدریس این دو ماده درسی نیز با همکاران مرور و نکات ضروری توضیح داده شود.
وی نقاط بارز تدریس همکاران هر دو‌شعبه رو تدریس دانش آموز محور و استفاده از روش های فعال و‌‌خلاقانه انجام شد

خاطرنشان می شود این جلسه با تدریس آموزگاران محترم‌ پایه ششم شعبه پسرانه خانم ها سلطانی و فاریابی با عنوان دریا های ایران از مطالعات اجتماعی و خانم ها آقایی، مهدی پور و علیاری با موضوع کاربردهای امواج لرزه ای از بخش سفر به اعماق زمین از درس علوم برگزار شد که هر دو تدریس با تشویق و تایید کارشناسان آموزشی مواجه و مورد استقبال اکثریت معلمان واقع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *