دانش آموزان دبستان دخترانه علوی کودک برای آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی، از شهرک ترافیک تبریز بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی موسسه علوی، آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به کودکان از سنین پایین تر، بسیار حائز اهمیت است چرا که یادگیری این اصول و قوانین به مراتب در سنین پایین تر به نفع هر شهروندی است و کودک به سهولت می تواند این قوانین را یاد بگیرد.

موسسه علوی همواره در آموزش مفاهیم علمی، کاربردی و قوانینی که در زندگی روزمره می تواند برای دانش آموزان مفید واقع شود، پیشگام بوده است؛ در همین راستا علوی برنامه ای آموزشی برای آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان اجرایی کرد که طی آن دانش آموزان از شهرک ترافیک تبریز بازدید کردند.

سمیرا پورحیدر، معاون پرورشی دبستان دخترانه علوی کودک در خصوص این بازدید اظهار کرد: برای آشنایی دانش آموزان با علایم رانندگی، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، نحوه صحیح عبور از خیابان و مقررات راهنمایی و رانندگی، برنامه ای جهت بازدید از شهرک ترافیک ترتیب دیدیم، با توجه به اینکه این روزها تصادفات رانندگی یکی از علت های اصلی مرگ و میر محسوب می شود، آموزش مقررات راهنمای و رانندگی از سنین پایین به کودکان، بزرگسالانی آشنا به مقررات و قوانین رانندگی در آینده تربیت می کند و در نتیجه مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی کاهش می یابد.

وی افزود: در آخر آموزش، کودکان با سوار شدن به ماشین های برقی، اواقات خوشی را سپری کردند.

وحدت، مسئول سالن شهرک ترافیک در خصوص ماهیت این شهرک و نحوه آموزش کودکان گفت: این شهرک در سال ۹۳ برای آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به کودکان طراحی و تعبیه شده است و پذیرش دانش آموزان از سراسر استان است.

وی افزود: در مرحله نخست، پلیس راهنمایی و رانندگی، به صورت تئوری اطلاعاتی در خصوص نحوه عبور از خیابان، پل عابر پیادهف علایم و چراغ های راهنمایی و رانندگی، اطلاعاتی به دانش آموزان ارائه می کند و سپس این آموزش های به صورت عملی در سالن شهرک به دانش آموزان آموزش داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: کودکانی که در سنین پایین این قوانین را یاد می گیرند، در آینده افرادی مقرراتی و پایبند به قوانین راهنمایی و رانندگی بار می آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *