دانش آموزان دوره اول دبیرستان دخترانه دانش پژوه علوی تجربه ای جالب را برای یادگیری درس زیست شناسی کسب کردند و از نزدیک تشریح موش آزمایشگاهی را انجام دادند.

به گزارش روابط عمومی موسسسه علوی، برای فراگیری علم و دانش، یادگیری عملی و کاربردی بسیار حائزاهمیت است، اینکه یک دانش آموز بتواند آنچه را که به صورت تئوری می آموزد، از نزدیک لمس کند و به وضوح یاد بگیرد، یک امتیاز مثبت و عالی برای یک مدرسه تلقی می شود.

مدارس علوی با مجهز بودن به تمامی امکانات آموزشی به روز دنیا، گامی موثر در جهت پیشبرد اهداف توسعه علم و دانش در کشور می پیماید و بستری مناسب برای علم آموزی دانش آموزان فراهم کرده است.

موسسه علوی مجهز به آزمایشگاه ویژه ای است که دانش آموزان می توانند برای یاد گیری بهترِ مطالب علمی و درسی در آن، آزمایشات علمی انجام دهند.
دانش آموزان دوره اول دبیرستان دخترانه دانش پژوه علوی برای درک بهتر مفاهیم درس زیست شناسی، امروز آزمایش ویژه تشریح موش را انجام دادند.

نیلوفر بدرخانی، دبیر زیست شناسی دبیرستان دخترانه دانش پژوه علوی در خصوص این کار عملی در آزمایشگاه، اظهار کرد: برای آشنایی دانش آموزان با آناتومی و اندام های داخلی موش و آموزش و یادگیری درس زیست شناسی به صورت عملی، امروز تشریح موش را به همراه دانش آموزان پایه هفتم و نهم انجام دادیم.

 

وی افزود: در مرحله نخست این آزمایش، موش را با مواد فرمالین در محیط کاملا ایزوله، بی هوش کرده و بعد از مرگ موش، موش را تشریح و برش دادیم و اندام های داخلی را به ترتیب برای دانش آموزان توضیح دادیم و دانش آموزان در مرحله دیگر خود تشریح موش را انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه موش را برای دانش آموزان پایه نهم تشریح کردیم، دانش آموزان پایه نهم موش دیگری را برای دانش آموزان پایه هفتم تشریح کردند و مقرر شده این آزمایش را به صورت کار عملی به جشنواره خوارزمی ارسال کنند.با توجه به اینکه جشنواره خوارزمی، چالشی پژوهشی برگزار کرده است، دانش آموزان علوی نیز برای شرکت در این جشنواره پیشقدم شده و تصاویر و ویدئوهای تشریح و آزمایشگاهی را به این جشنواره ارسال خواهند کرد.

ستایش رجبی، دانش آموز پایه نهم دبیرستان دخترانه دانش پژوه علوی در خصوص این تشریح علمی گفت: امروز نحوه تشریح موش را از نزدیک به خوبی آموختیم، نحوه بی هوش کردن را نیز یاد گرفتیم و بعد قسمت های مختلف بدن موش را مشاهده کردیم و با اجزای بدن یک موش آشنا شدیم؛ انجام چنین آزمایشاتی از نزدیک قطعا در یادگیری مطالب درسی بسیار موثر است و از نزدیک لمس کردیم و به خوبی یاد گرفتیم؛ در حالی که در کتاب درسی فقط تصاویر را مشاهده می کنیم.

وی افزود: علاوه بر آزمایش علمی، امروز کار گروهی خوبی را با مشارکت همدیگر انجام دادیم.البته بسیار مشتاق هستیم که چنین برنامه هایی ادامه دار باشد و حتی علاقمندیم با نحوه تشریح سایر حیوانات نیز آشنا شویم.

درسا دولت آبادی، دانش آموز پایه نهم دبیرستان دخترانه دانش پژوه علوی نیز گفت: امروز برای اولین بار تشریح موش را تجربه کردیم و بسیار هیجان زده بودیم و با قسمت های مختلف بدن موش آشنا شدیم و به نظرم با این شیوه بهتر توانستیم مطالب درسی را درک کنیم و حتی با انجام این کار، به تحصیل رشته های پزشکی بیشتر مشتاق شدیم.

نادر ابراهیمی، مدیر دوره اول دبیرستان پسرانه دانش پژوه علوی در خصوص آزمایشگاه موسسه علوی اظهار کرد: موسسه علوی از چهار سال قبل، آزمایشگاهی ویژه برای انجام آزمایشات دانش آموزان علوی مجهز کرد و این آزمایشگاه طبق استانداردهای آزمایشگاهی است و محیط بسیار مناسبی برای انجام آزمایشات دروس زمین شناسی، شیمی، فیزیک و زیست شناسی در این مدرسه تعبیه شده است و جزو مجهزترین آزمایشگاه های استانی در بین مدارس و موسسه های آموزشی است و برای بهره مندی سایر دانش آموزان و انجام آزمایشات در این آزمایشگاه، نامه ای به آموزش و پرورش استان ابلاغ کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *