کودکان زلال ترین معصوم ترین و دوست داشتنی ترین اعضای یک جامعه هستند . نگاهشان رنگی تر و صادقانه تر است و دنیایشان زیباتر و ساده تر . دنیایی دارند پر از تجربه های تازه و نو از بو کردن اولین گل تا اولین باری که سوار دوچرخه می شوند از اولین کلمه ای که روی کاغذ می نویسند و اولین درختی که نقاشی می کنند.

کودکان هر آنچه که هستند، هستند و هر آنچه که نیستند، نیستند . پیامبر اکرم (ص) چند خصلت استثنایی کودکان را که خوب است بزرگسالان در آن ها تامل کنند را بر شمردند که خالی از لطف نیست هر از چندگاهی مروری بر آن داشته باشیم . کودکان زیاد گریه می کنند . کودکان با خاک بازی می کنند فرقی نمی کند ثروتمند یا فقیر باشند آن ها تکبری ندارند و بر خاک می غلتند .کودکان با تمام وجود می جنگند اما کینه ندارند . کودکان طمع ندارند و چیزی برای فردا ذخیره نمی کنند . کودکان می سازنند و به سادگی خراب می کنند آن ها به مانند بزرگسالان دل نمی بندند.

۱۶ مهر ماه روز جهانی کودک است . موسسه علوی این روز را در کودکستان و دبستان های شعبه های خود به مانند سال های گذشته با برگزاری مراسم هایی شاد و متنوع برای دانش آموزان جشن گرفت . غنچه های نو شکفته علوی با نظم همیشگی خود دسته دسته در این مراسم حضور پیدا کردند . معلمان، مربیان و مدیران هر پایه با حضور خود در کنار بچه ها و ساماندهی آن ها به برگزاری باشکوه تر این مراسم کمک کردند.

به گزارش واحد رسانه موسسه علوی این مراسم که در سالن نیکی لند علوی برگزار شد میزبان گروه نمایشی ناز بالالار بود که لحظات بسیار شیرین و شادی را برای بچه ها ایجاد کردند . خواندن آهنگ های شاد، بازی های گروهی و قسمت های نمایشی از برنامه های گروه هنری نازبالالار در این مراسم بود.

در ادامه برنامه گروه سرود دبستان های دخترانه و پسرانه به ترتیب با خواندن سرودهای فارسی و انگلیسی روز جهانی کودک را گرامی داشتند . عکس های گروهی کودکان به همراه معلمان و مربیان خود از دیگر برنامه های این مراسم بود .
خانم سرودی مدیر مدرسه کودک پسر علوی در گفتگو با واحد رسانه به اهمیت این روز اشاره کردند و در ادامه گفتند:

روز جهانی و هفته ی ملی کودک فرصت ارزشمندی است که توجه بزرگترها را به اهمیت دوران کودکی نیازها و خواسته های کودکان جلب و به آن ها یادآوری کند که وظیفه دارند برای سلامتی رشد، شادی و پیشرفت کودکان توجه ویژه داشته باشند و برای تحقق آن برنامه ریزی کنند .
خانم آفتابی مدیر دوره اول کودک دختر نیز به اهمیت روزافزون این روز اشاره کردند و در ادامه به خبرنگار واحد رسانه گفتند :

کودکان معصوم ترین قشر هر جامعه ای هستند و شایسته توجه و درک بسیارند . جشن روز کودک تلنگری است برای یادآوری نیازها و خواسته های این قشر آسیب پذیر جامعه . ما وظیفه داریم با برگزاری جشن روز کودک نشان دهیم چقدر کودکان برایمان ارزشمند هستند تا آن ها هم از ارزش خود آکاه شوند . از آنجا که پیوند بین مدارس و نوآموزان از اهمیت زیادی برخوردار است تدارک جشنی شایسته وظیفه ای مهم بر دوش مدارس است . ما در علوی سعی داشتیم با برگزاری جشنی درخور نوآموزانمان خاطره ای به یاد ماندنی برایشان بسازیم.

در انتهای این مراسم پر از شور و نشاط موسسه علوی هدایایی را به تمام دانش آموزان عزیز خود اهدا کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *