ذوق و هیجان نخستین کلمه ای که یاد میگیریم شاید تا سال ها در خاطرمان بماند، شوق خواندن، نوشتن و یاد گرفتن الفبا در ذهن هر کودکی شیرین ترین خاطره ای است که باقی می ماند.

به گزارش روابط عمومی موسسه علوی، شیرین‌ترین اتفاقی که برای کلاس اولی‌ها می‌افتد، آموزش حروف الفبا، خواندن، نوشتن و یاد گرفتن نوشتن اسم خودشان است.

دانش آموزان کلاس اولی در آخر سال، دیگر قادر به خواندن و نوشتن هستند و این موهبتی است الهی که با تلاش های بی وقفه معلمی کوشا به دانش آموزان عطا داده می شود.
فراگیری خواندن و نوشتن، رویدادی مبارک است که باید آن را برای هر کودک جشن گرفت.

جشن الفبا، رسم جالبی که مدتی است شاهد آن هستیم، مراسم جشن الفبا جشنی است که بعد از آموختن حروف الفبای فارسی برای کودکان در پایان سال تحصیلی گرفته می شود.

در جشن الفبا دانش آموزان کلاس اولی نسبت به یک سال تلاش و کوششی که برای سواد دار شدن داشته‌اند، ذهنیت مثبتی پیدا می‌کنند و همراه با شعر خوانی و سرود جشن الفبا یک خاطره بیاد ماندنی از کلاس اول ابتدایی در ذهن آنها باقی می‌ماند. با برگزاری این قبیل جشن‌ها در مدارس محیطی شاد و متنوعی برای ایجاد انگیزه یادگیری در کودکان ایجاد می‌شود.
همینطور جشن الفبا فرصتی هست تا از معلمین کلاس اول قدردانی شود. خدا قوت به همه معلم‌های مهربان و دلسوز کلاس اولی می‌گوییم که با عشق یک سال تحصیلی دیگر را هم در کنار دانش آموزان بودند و قدردان آنها هستیم.

موسسه علوی نیز هر ساله برای کلاس اولی ها جشن الفبا برگزار می کند.

امسال نیز جشن الفبا برای دانش آموزان دبستان های دخترانه و پسرانه علوی کودک در سالن نیکی لند تبریزبرگزار شد.

در این جشن، کودکان کلاس اولی سرود انگلیسی و فارسی اجرا کردند و همچنین دوگروه نمایش برای کودکان نمایش و جُنگ شادی اجرا کردند.

لازم به ذکر است در این جشن، به رسم یادبود به دانش آموزان هدایا و لوح جشن الفبا اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *