گروه آموزشی سیمناد بزرگترین همایش هدایت تحصیلی ویژه دانش آموزان پایه نهم را در تبریز برگزار کرد

هدایت تحصیلی دانش آموزان را بر اساس علاقمندی، استعداد و نیازهای کشور به سمت رشته ها و شاخه های تحصیلی مختلف راهنمایی می کند و از این جهت تاثیرات آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیاری بر دانش آموزان، خانواده ها و جامعه دارد. از طرفی اجرای نادرست این برنامه باعث می شود دانش آموزان به رشته های نامناسب وارد شده و این خود در بلند مدت افت تحصیلی، کاهش بازدهی آموزشی، افزایش میزان ترک تحصیلی، نارضایتی و ناراحتی های روحی و روانی دانش آموزان و خانواده ها را در پی دارد. از این رو با توجه به اهمیت و جایگاه هدایت تحصیلی در سرنوشت دانش آموزان در پایه نهم گروه آموزشی سیمناد تنها نماینده مدارس علوی تهران، اقدام به برگزاری بزرگترین همایش هدایت تحصیلی با عنوان ” انتخاب سرنوشت ساز” کرد.

در این مراسم بعد از قرائت قرآن و پخش سرود ملی، آقای دکتر مهدی شکوری موسس ” گروه آموزشی سیمناد” به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان در صحبت های خود ضمن خوشامد گویی و تشکر از حاضرین در جلسه، به اهمیت هدایت تحصیلی و لزوم دقت در انتخاب رشته اشاره کرده و اعلام کردند کارشناسان آموزشی و مشاوران تحصیلی ما آماده اند در ابن برهه حساس در کنار شما دانش آموزان عزیز باشند و با همکاری اولیا، شما را از این مرحله مهم به سلامت عبور دهند.

دکتر شکوری در پایان سخنان خود گفت: گروه آموزشی سیمناد به سهم خود تلاش خواهد کرد در کنار رسالت اصلی خود که تربیت دانش آموزانی دانا و توانا همسو با نیازهای جهانی و ملی هست، برای شکوفایی استعداد ها و توانایی های تمامی دانش آموزان تبریز تا جایی که توان دارد تلاش کند که برگزاری این همایش در راستای این هدف بزرگ بود.

در ادامه برنامه های این همایش آقای دکتر ابراهیم نجفی فر که با عنوان مشاور و استراتژیست مراکز آموزشی کشور و مدرس کارگاه های انگیزشی فعالیت دارند به عنوان سخنران بعدی درجایگاه حاضر شدند. دکتر نجفی در این همایش درباره راه های موفقیت و رازهای افراد موفق صحبت کرد و سپس با بیان اینکه برای موفق شدن باید تغییرات مثبت در رفتار و عادات خود ایجاد کرد که شرط تغییر هم در گام اول ” پذیرش و اعلام تغییر” می باشد.

سخنران پایانی این همایش آقای مهندس هادی علی مددی مشاور ارشد مدارس علوی تهران بود که به تغییرات نظام آموزشی در سال ۱۴۰۳، ویژگی های مدرسه خوب، دانش آموزان و اولیای موفق پرداخت. وی سپس  ویژگی های مدارس علوی را برشمرد و گفت ما در علوی در همه  حیطه های آموزشی، مشاوره، آزمون، انتشارت و فرآموزشی با ارائه برنامه های مدون و حرفه ای یکپارچه در سرتا سر کشور  به ارائه خدمات می پردازیم.

علی مددی در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به اهمیت پابه نهم  ولزوم انجام درست هدایت تحصیلی عنوان کرد: ما در مدارس علوی با برگزاری تست هالند و صدور کارنامه پنج صفحه ای در سامانه اختصاصی هدایت تحصیلی در کنار دانش آموزان و اولیا آن ها خواهیم بود. مشاور ارشد مدارس علوی از دانش آموزان سایر مدارس حاضر در سالن نیز دعوت کرد در صوت تمایل، فرم های تست هالند که هنگام ورود به جلسه دریافت کرده اند، تکمیل و برای صدور کارنامه و تحلیل آن، با مراجعه به دبیرستان های دانش پژوه علوی به  مشاوران تحویل دهند تا مراتب برای آن ها نیز انجام گیرد.

سولماز مهدی زاده کارشناس ارشد آموزشی موسسه نیز در حاشیه این همایش عنوان کرد: موسسه ما در ادامه این همایش طبق روال سال های گذشته، در اردیبهشت ماه سال آینده  اقدام به برگزاری آزمون بورسیه برای دانش آموزان پایه های ششم تا یازدهم خواهد کرد. وی گفت: ما حتی برای آماده سازی دانش آموزان برای این آزمون ۵ جلسه کلاس رایگان برای دو درس ریاضی و علوم توسط برترین اساتید خود پیش بینی کرده ایم. لذا از همه دانش آموزان که در پایه های ششم تا یازدهم مشغول تحصیل هستند دعوت می شود در صورت تمایل با مراجعه به لینک ثبت نام در سایت سیمناد، برای شرکت در این آزمون اقدام نمایند.

گفتنی است در پایان این همایش که این  که با برنامه های شاد و مفرح نیز همراه بود ، افراد حاضر در سالن ضمن اظهار رضایت  برای کلاس های آمادگی و شرکت در آزمون بورسیه به صورت حضوری ثبت نام کردند.

لازم به ذکر است این همایش با حضور بیش از ۳۵۰ دانش آموز دختر و پسر مدارس علوی و چند مدرسه دیگر همراه با یکی از والدین خود روز پانزدهم اسفند ماه در آمفی تئاتر سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *