دانش آموزان علوی در جهت کسب مهارت های لازم فوریت های پزشکی و امدادی، آموزش های کمک های اولیه، امداد و نجات را در مدارس علوی تعلیم می بینند.

به گزارش روابط عمومی موسسه علوی، هر لحظه ممکن است شما یا هر کسی در اطراف تان دچار آسیب یا بیماری شود. با کسب مهارت های امدادگری، کمک های اولیه و فوریت های پزشکی، ممکن است بتوانید جلوی بدتر شدن یک اتفاق ناچیز را بگیرید. حتی ممکن است با انجام یک عملیاتِ فوریت پزشکیِ جدی، جان یک انسان را نجات دهید.

فائزه غفاری، مدرس فوریت های پزشکی در مدارس علوی، اظهار کرد: برای آگاهی و فراگیری دانش آموزان علوی در زمینه امداد، نجات، کمک های اولیه، آموزش های تخصصی فوریت های پزشکی به دانش آموزان ارائه می شود.

وی گفت: کسب مهارت های فوریت های پزشکی در مواقع ضروری و بحرانی زمانی که حادثه ای رخ می دهد می تواند در زنده نگه‌داشتن جان مصدوم و  جلوگیری از مرگ، جلوگیری از پیشرفت صدمات،  کمک به کاهش درد فرد آسیب دیده و جلوگیری از شدید تر شدن عارضه یا مصدومیت بسیار تاثیرگذار باشد.

 

وی با بیان اینکه کلاس فوریت های پزشکی ۱۳ سر فصل دارد، خاطرنشان کرد: دانش آموزان در این کلاس ها، مهارت هایی جهت نجات و جلوگیری از مرگ و میر کسب می کنند و کسب این مهارت برای نجات یک انسان از مرگ بسیار مهم و حیاتی است.

وی گفت: در کلاس فوریت های پزشکی، مهارت احیای قلبی به دانش آموزان آموزش داده می شود و این مهارت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ فردی که دچار ایست قلبی-تنفسی شده، با انجام صحیح مانورهای احیا قلبی تنفسی می تواند از مرگ حتمی نجات پیدا کند و درمواردی مثل ایست قلبی، غرق شدن، خفگی، احیای قلبی ریوی میتواند فرد را به زندگی بازگرداند.

مدرس فوریت های پزشکی افزود: همچنین مانور هیملیخ(نجات از خفگی) و همچنین مهارت هایی برای نجات شخصی که دچار سوختگی می شود، به دانش آموزان به صورت تکنیکال و عملی ارائه می شود.

وی اظهار کرد: هر دانش آموز می تواند یک امدادگر باشد و در هر خانه ای، یک امدادگر نیاز است تا در مواقع بروز حوادثی ناگوار و غیرقابل پیش بینی بتواند در کمترین زمان افراد را با انجام فوریت های پزشکی از مرگ حتمی نجات دهد، در مدارس علوی، با ارائه آموزش های امداد و نجات، آگاهی دانش آموزان در زمینه امداد ارتقاء می یابد و تاکنون دانش آموزان در این زمینه پیشرفت شگرفی داشته اند و استقبال گرمی از این کلاس ها کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *