موسم بهار آمد، عطر شکوفه در هوای شهر خواهد پیچید و زمستان سرد بار و بنه اش را بست که راهی شود، وقت جشن، سرور و پایکوبی برای استقبال از بهار سر رسیده است.

به گزارش روابط عمومی موسسه علوی، در میان تکاپوی مردم در زمان نزدیک شدن به نوروز، چهارشنبه سوری فرا می رسد تا در آخرین سه شنبه سال، با آغوشی پر از نور، رنگی تازه به سرور مردم بپاشد. هوا تاریک می شود اما شعله های آتش در همه جا لشگری از نور را راه می اندازند تا سیاهی را شکست دهند.

چهارشنبه سوری، آیینی کهن برای استقبال از بهار است، جشنی که آغاز بهار را گرامی می دارد،  چهارشنبه سوری یا جشن سوری که در زبان عامیانه به آن چارشنبه سوری می گویند، یکی از آئین‌های قدیمی و اصیل ایرانیان است که هنوز هم جایگاه ویژه‌ای میان مردم دارد و در غروب آخرین سه شنبه سال با روشن کردن آتش انجام می‌شود. سور در زبان و ادبیات فارسی به معنای جشن، مهمانی و سرخ آورده شده است. طبق باور قدیمی که در بین مردم وجود دارد، مراسم چهارشنبه سوری به نیت دفع بلا و برآورده شدن آرزوها انجام می‌شود.

مدرسه علوی نونهال نیز برای گرامیداشت این آیین کهن ایرانی، فرصت را غنیمت شمرد و جشنی باشکوه برای دانش آموزان پیش دبستانی برگزار کرد.

به گفته لیدا آفتابی، مدیر مدرسه علوی نونهال، این جشن با هدف آشنایی کودکان با آیین و سنن، رسم و رسوم ایرانی همچنین برای ایجاد فضایی لذت بخش و خاطر انگیز برای دانش آموزان برگزار شد.

در این جشن که با شرکت ۲۱۵ نفر از دانش آموزان و معلمان و مسئولان مدرسه برگزار شد، برای ایجاد فضای شاد و مفرح، گروه موسیقی برای دانش آموزان، موسیقی اجرا کرد.

همچنین نمایشی با هنرمندی تعدادی از دانش آموزان اجرا شد که دانش آموزان توانستند استعداد بازیگری خود را به نمایش بگذارند و گروه سرود متشکل از دانش آموزان سرودی در خصوص جشن چهارشنبه سوری اجرایی کرد.

در این مراسم، کادوهایی به رسم یادبود از جشن چهارشنبه سوری به دانش آموزان اهداء شد و همچنین عکس یادگاری از کودکان برای به یادآوری لحظات خوش و خاطره انگیز، ثبت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *