بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار “مدرسه ایمن جامعه تاب آور” و با هدف ارتقای آمادگی دانش­ آموزان و خانواده ­های آنان برای مواجهه با زلزله، در روز چهار شنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۲ با پخش آژیر زلزله از رادیو سراسری به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد. کلیه مدارس موسسه علوی نیز به روال سال های گذشته هم زمان با سایر مدارس کشور این مانور را برگزار کردند.

خانم سرودی مدیر مدرسه کودک پسر علوی در مورد اهداف اجرای چنین مانورهایی در واحد آموزشی توسط دانش آموزان و کادر پرورشی به خبرنگار واحد رسانه گفتند :

این گونه مانورها باعث ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله و همچنین کاهش تلفات و خسارات ناشی از آن می شود . ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی ، افزایش آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده ها و حوادث طبیعی ،مشارکت در فرآیند خودامدادی و دگرامدادی و افزایش سرعت واکنش حتی در افرادی که کند هستند (مانند افراد دارای اضافه وزن) از دیگر فواید این گونه مانورها به شمار می آیند .

خانم سرودی با اشاره به آموزش های تئوری که در چند کتاب از جمله علوم تجربی پنجم ابتدایی، حرفه و فن سوم راهنمایی دختران، آمادگی دفاعی سوم راهنمایی پسران و … به دانش آموزان ارائه شده است افزودند اینگونه مانورهای عملی و میدانی باعث کاربردی شدن این آموخته ها و ماندگاری آن ها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *