دانش آموزان علوی از سامانه افلاک نمای پژوهشکده فیزیک کاربردی بازدید کردند.

علم نجوم از دیرباز یکی از جذاب ترین و پر رمز و راز ترین موضوعات بشر بوده است. با پیشرفت علم و تکنولوژی در عصر حاضر علاقه مندان به این علم رو به افزایش بوده و افراد بسیاری چه به صورت تخصصی و آکادمیک و چه به صورت تفریحی آن را دنبال می کنند. با توجه به علاقه ای که کودکان و نوجوانان به این علم جذاب دارند موسسه علوی سعی بر این دارد تا با اردوهای علمی و برنامه هایی از این قبیل دانش آموزان را بیشتر و بهتر با نجوم و مسائل مربوط به آن آشنا کند.

در ادامه بازدید های علمی انجام شده در مدارس علوی، این بار دانش آموزان پایه چهارم علوی کودک پسرانه در تاریخ ۸ آذر ماه در افلاک نمای دانشگاه تبریز حضور یافتند. به گزارش واحد رسانه موسسه علوی دانش آموزان در این اردوی علمی از بخش سیارات و ستاره شناسی دیدن کردند که با استقبال آن ها روبرو شد.آقای ابراهیم زاده کارشناس پژوهشکده در خصوص طول عمر سیارات ، نحوه گردش سیارات، بزرگترین و کوچکترین سیاره ها برای دانش آموزان توضیحاتی ارائه دادند . صور فلکی موجود در کهکشان ها و مسیر یابی از صور فلکی از دیگر مباحث شیرین مطرح شده در این بازدید بود که به دانش آموزان موسسه علوی ارائه شد.

گفتنی است سامانه افلاک نمای پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز از نوع Sky Master  با قابلیت رویت ۱۰۰۰۰ ستاره و جرم سماوی از جمله خوشید ،ماه ، سیارات و تعدادی از اقمار آنها، صور فلکی ، دوایر استوای سماوی و نصف النهار ناظر و دایره البروج و ….. می باشد. این سامانه به منظور آموزشهای مقدماتی و تخصصی به دانشجویان، دانش آموزان و عموم مردم دایر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *