مانور زلزله جهت آگاهی بخشی دانش آموزان در خصوص مدیریت بحران و مقابله با بلایای طبیعی در مدارس علوی برگزار شد.

سبحان مرادی زاده، معاون پرورشی دوره اول دبیرستان پسرانه دانش پژوه علوی در خصوص مانور زلزله اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیای و قرار گرفتن شهر تبریز در منطقه ای زلزله خیز، لازم دانستیم تا دانش آموزان را برای مواجهه با بلایای طبیعی همچون زلزله آموزش بدهیم و اطلاعات کافی درباره مدیریت بحران را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی تاکید کرد: چنانچه دانش آموزان برای مواجهه با زلزله آموزش های لازم را فرا بگیرند، با وقوع چنین حوادثی، تلفات جانی و مالی به مراتب کاهش خواهد یافت.

وی افزود: یکی از رسالت های معاونت پرورشی، تربیت دانش آموزان تمام ساحتی است و آموزش هایی چون آمادگی دانش آموزان برای زلزله طبق سند تحول بنیادین آموزشی و اهداف تربیتی است.

معاون پرورشی دوره اول دبیرستان پسرانه دانش پژوه علوی گفت: جزوه ای کامل برای آگاهی در خصوص خطرات احتمالی زلزله و آموزش های لازم در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است، در قالب تشکل پیشتازان دانش آموزی و کانون دانش آموزی هلال احمر، مهارت های اجتماعی مقابله با بلایای طبیعی و مدیریت بحران در این جزوه گنجانده شده است.

وی خبر داد: در این مانور زلزله، اصول پناه گیری و نکات ایمنی از سوی مربیانی که از هلال احمر تبریز به مدارس علوی اعزام شده بودند، آموزش داده شد.

وی تاکید کرد: در قالب کانون دانش آموزی هلال احمر، مقرر شده کمک های اولیه و اصول مقدماتی هلال احمر به صورت کامل به دانش آموزان علوی آموزش داده شود.

سعید احمدی، نجاتگر یکم جمعیت هلال احمر تبریز در گفت و گو با خبرنگار موسسه علوی در خصوص اجرای مانور زلزله در مدارس علوی نیز اعلام کرد: با همکاری موسسه علوی، از سوی جمعیت هلال احمر تبریز برای ارائه آموزش های امداد و نجات به دانش آموزان، اعزام شدیم.

وی با بیان اینکه با ارائه آموزش ها در خصوص کمک های اولیه و نکاتی در خصوص امداد و نجات، تلفات جانی ناشی از بلایای طبیعی کاهش می یابد، خاطرنشان کرد: اطلاعاتی را که دانش آموزان در این خصوص کسب می کنند، می توانند این اطلاعات را در اختیار خانواده ها قرار بدهند و در نهایت حین بروز زلزله، با رعایت موارد ایمنی و شناسایی مکان های امن، افزایش سرعت عملکرد و نجات مصدومان، تلفات جانی این بلایای طبیعی به حداقل  می رسد.

برگزاری مانور زلزله در مدارس علوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *