آزمون های بین المللی تیمز و پرلز برای دانش آموزان پایه های ابتدایی مدارس علوی کودک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه علوی، ارزیابی نظام‌های آموزشی در کشورهای مختلف یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولین هر کشوری است؛ چرا که موفقیت یک نظام آموزشی برابر با تربیت نسلی موفق است که نه تنها نسل‌های آینده را خواهد ساخت بلکه موفقیت آموزشی آن، دستاوردهای جهانی دارد و می‌تواند به توسعه کشور در مرزهای بین‌المللی خدمت کند.

یکی از نظام‌های پایش و رصد فعالیت‌های آموزشی برای رسیدن به این هدف، برگزاری دو آزمون بین‌المللی به نام‌های تیمز و پرلز است که توسط انجمن بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در سطح دنیا برگزار می‌شود.

آزمون تیمز روند آموزش ریاضی و علوم در دو پایه چهارم و هشتم را می‌سنجد و آزمون پرلز، پیشرفت سواد خواندن ادبی و معلوماتی دانش‌آموزان را ارزیابی می‌کند؛ در واقع مهم‌ترین و عمده‌ترین هدف آزمون‌های تیمز و پرلز بحث پیشرفت ریاضیات و علوم در پایه چهارم ابتدایی و سوم راهنمایی و بررسی درک مطلب دانش‌آموزان است.

حضور ۶۰ کشور جهان در آزمون‌های تیمز و پرلز

۶۰ کشور مختلف دنیا شامل کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی و جنوبی، خاورمیانه، شمال‌ آفریقا، آفریقای مرکزی و جنوبی، آسیای مرکزی، شرقی و اقیانوسیه در این آزمون شرکت می‌کنند.

موسسه علوی در راستای آماده سازی دانش آموزان و سنجش کیفیت آموزشی در دروس ریاضی، علوم و فارسی اقدام به برگزاری آزمون های شبیه ساز تیمز و پرلز برای تمام پایه های دوم تا ششم مدارس علوی کرده است، این موسسه تلاش کرده تا با برگزاری آزمون های تیمز و پرلز و تحلیل نتایج بدست آمده، عملکرد دانش‌آموزان در سطوح مختلف، نقاط ضعف و قوت، عوامل مؤثر درروند پیشرفت یا پسرفت عملکرد تحصیلی را بررسی کند.

گفتنی است در این آزمون ها، ۸۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر دبستان های علوی کودک شرکت کرده اند و نتایج آزمون ها در قالب کارنامه و تحلیل عملکرد دانش آموزان به اطلاع دانش آموزان و اولیاء می رسد.

لازم به ذکر است دوره دوم آزمون های تیمز و پرلز در اردیبهشت ماه سال آتی برای دانش آموزان مدارس علوی برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *