موسسه علوی به منظور ترویج فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان، فرصتی برای بازدید دانش آموزان از کتابخانه مرکزی تبریز فراهم کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه علوی، در هفته کتاب و کتابخوانی که مصادف با ۲۴ آبان ماه سال جاری بود، موسسه علوی بستری مناسب برای بازدید دانش آموزان دوره متوسط اول دبیرستان دخترانه فراهم کرد تا با حضور در این کتابخانه،گامی موثر برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه دانش آموزان برداشته شود.

بی گمان، هیچ ذخیره و میراثی سودمندتر و با ارزش تر از کتاب نیست؛ چرا که کتاب، مایه آرامش روحی انسان است. کتاب همدمی است که اندوه را می زداید و مطالعه کننده را از تنهایی در می آورد و به او حکمت های جان پرور می آموزد.

عادت دادن دانش‌آموزان به کتاب خواندن باعث پیشرفت تحصیلی و رشد علمی و افزایش دانش آن‌ها می‌شود و زمینه‌ی پویایی فکری آن‌ها را نیز فراهم می کند.

کتاب خواندن هم‌چنین می‌توان باعث تقویت اعتمادبه‌نفس فرزندتان شود و او را در برخورد با مشکلات یاری رساند.

ایجاد انگیزه و تشویق به کتابخوانی در دانش آموزان یک امر مهم و کلیدی است. مدرسه نیز به عنوان دومین نهاد اجتماعی که کودک بعد از خانواده در آن پای می گذارد در این زمینه نقش محوری و اساسی بر عهده دارد. حق خواندن و مطالعه بر طبق پروتکل های سازمان ملل، یکی از حقوق اساسی کودکان محسوب می شود. در این میان سیستم کلان آموزش و پرورش و زیر مجموعه آن مدرسه بایستی با برنامه ریزی و مدیریت صحیح، کتابخوانی و مطالعه را به بخشی پایدار از برنامه زندگی دانش آموزان تبدیل نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *