آغاز خزان طبیعت مصادف است با شروع بهار علم و دانش . هم آغوشی خزان و این بهار چنان شیرین و پربرکت است که از شور و شعف آن زندگی مردمان این دیار و حال و هوای خیابان ها و کوچه های آن به مانند نوروز دگرگون می شود . باز مهر آمد و خیابان ها به جنب و جوش در آمدند و بازار به تکاپو افتاد و زندگی از نو جان گرفت. شاد باد این دگرگونی و شاد باد این هم آغوشی.

آیین بازگشایی مدارس مصادف با یکم مهرماه با حضور پرشور دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی در مدارس علوی همزمان با سایر نقاط کشور برگزار شد. در این مراسم دانش آموزان با در دست داشتن پرچم مقدس کشور عزیزمان و با خواندن سرود ملی در فضایی شاد و پر انرژی به استقبال سال تحصیلی جدید رفتند.

مراسم اول مهر در دبیرستان دوره دوم دخترانه با تلاوتی چند از آیات نورانی قرآن کریم شروع و با سخنرانی آقای غفاری یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس ادامه یافت. آقای حاجوی رئیس مشارکتهای مردمی ناحیه یک و آقای محرمی کارشناس متوسط ناحیه یک نیز از مهمانان ویژه این مراسم بودند که زنگ شروع سال تحصیلی جدید را در میان شور و شوق دانش آموزان در این مدرسه به صدا درآوردند. در پایان این مراسم دانش آموزان و دبیران مدرسه چند خطی به مناسبت شروع بهار علم و دانش در جایگاهی که به این منظور تعبیه شده بود به یادگار نوشتند و سپس راهی کلاس های خود شدند.

دبیرستان های دوره اول با برگزاری جشن جوانه ها، کودکستان ها با جشن غنچه ها برای نوآموزان آمادگی و دبستان های علوی کودک نیز با برگزاری جشن شکوفه ها برای کلاس اولی ها مراسمی شاد و مفرح که با اجرای گروه های نمایشی همراه بود با دانش آموزان به استقبال آغاز سال تحصیلی رفتند.

در روز اول مهر نیز همه دانش آموزان با برگزاری مراسم ها و برنامه های متنوع شروع ماه مهر را گرامی داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *