دانش آموزان مدارس علوی با بازدید از خانه تاریخی شربت اوغلی تبریز، با تاریخ، تمدن و فرهنگ ایرانی بیش از پیش آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی موسسه علوی، در سفر علمی-تاریخی یک روزه به خانه تاریخی شربت اوغلی که از سوی موسسه علوی برای دانش آموزان برنامه ریزی شده بود، دانش آموزان دوره های اول دبیرستان پسرانه علوی با آثار تاریخی، فرهنگی و هنری ایران آشنا شدند.

ابراهیمی، مدیردبیرستان پسرانه دوره اول دانش پژوه علوی در خصوص این سفر اظهار کرد: با توجه به اینکه شعبه آذربایجان شرقی بنیاد ایران شناسی کشور در خانه تاریخی شربت اوغلی تبریز مستقر است، جهت آشنایی دانش آموزان با تاریخ و فرهنگ ایرانی از این مرکز بازدید کردیم.

وی افزود: در این خانه تاریخی، دانش آموزان از نمایشگاه دایمی ایران شناسی، نمایشگاه عکس، اسناد تاریخی، خانه هنرمندان، صنایع دستی و کتابخانه تخصصی خانه تاریخی بازدید کردند.

وی  با بیان اینکه در این سفر عملی-تاریخی، ۱۵۰ نفر از دانش آموزان علوی حضور داشتند و در بازدید از هر قسمت خانه، تور لیدرها اطلاعات مفیدی در اختیار آنها قرار دادند، خاطرنشان کرد: خانه‌ شربت اوغلی از خانه‌های قدیمی مشهور و جاذبه های گردشگری تبریز محسوب می شود که قدمت آن به دوران قاجار می‌رسد. این خانه در خیابان ثقه الاسلام و محله‌ قدیمی سرخاب قرار دارد و روح معماری دوران قاجار در خشت خشت آن دمیده شده است.

ابراهیمی گفت: این سفر علمی-تاریخی با استقبال پرشور و گرم دانش آموزان مواجه شد و با این بازید، بر اطلاعات تاریخی و فرهنگی دانش آموزان بیش از پیش افزوده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *