دانش آموزان دبستان دخترانه علوی کودک قدم در مقبرهالشعرای تبریز نهادند و از مزار شاعران، مشاهیر و علمای بزرگ این مرز و بوم بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی موسسه علوی، مقبرهالشعرا، یکی از گورستان‌های تاریخی شهر تبریز است که در محلهٔ سرخاب واقع شده‌است و در پیرامون تکیهٔ حیدر در تقاطع خیابان‌های ثقهالاسلام و عارف و در ضلع شرقی بقعه سید حمزه و مقبره قائم مقام و ملاباشی قرار دارد.

بیش از ۴۰۰ شاعر، عارف و رجال نامی ایران و کشورهای منطقه از ۸۰۰ سال پیش به ترتیب از حکیم اسدی طوسی تا استاد شهریار، یکی پس از دیگری در اینجا به خاک سپرده شده‌اند.

مقبره الشعرا همچنین، موزه‌ شعر و ادب آذربایجان محسوب می‌شود و شما در کنار بازدید از معماری تماشایی این یادبود زیبا، با شعرا و آثار آن‌ها بیشتر آشنا خواهید. در داخل مقبره، تنها قبر شهریار زبان پارسی؛ استاد محمدحسین بهجت تبریزی به چشم می‌خورد که آخرین شاعر نامی و بزرگ دفن شده در این مکان است و این بنا در سال ۱۳۸۷ در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

سمیرا پورحیدر، معاون پرورشی دبستان دخترانه علوی کودک در خصوص بازدید دانش آموزان از مقبرهالشعرا اظهار کرد: در راستای فرهنگ سازی و آشنایی دانش آموزان با مراکز هنری، فرهنگی و تاریخی، برنامه های مدونی از سوی مدارس علوی برگزار می شود.بازدید از مقبرهالشعرا نیز یکی از این برنامه های فرهنگی بود.

وی تاکید کرد: تبریز مهد شاعران پر آوازه ای است که نیاز می بینیم دانش آموزان با آنها آشنا شوند، در چنین بازدیدهایی سعی داریم کودکان با اولین های شهر تبریز که شهر اولین ها محسوب می شود، انس گرفته و آشنا شوند.

معاون پرورشی دبستان دخترانه علوی کودک گفت: چنین سفرهای یک روزه آموزشی، می تواند روحیه دانش آموزان را برای امتحانات آماده و تقویت و همچنین آنها را برای آموزش علاقمند کند.

آیسل، یکی از دانش آموزان علوی است که در حین بازدید از مقبرهالشعرا گفت: با بازدید از مقبرهالشعرا، با آثار فاخر و هنری شاعران و مشاهیر آذربایجان بخصوص شهریار، شاعر بزرگ آذربایجان آشنا شدیم و چه بهتر که شهر ما تبریز دارای چنین فضاهای هنری، تاریخی و فرهنگی است و با بازدید از چنین مکان هایی فهمیدیدم که شاعران چقدر به علم، هنر و شعر اهمیت می دادند، خیلی خوشحالم که بنده به عنوان دانش آموز علوی از این مکان های تاریخی و هنری بازدید کرده و بهره می برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *