رقابت دانایی و توانایی جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در دبستان های پسرانه و دخترانه علوی کودک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه علوی، جشنواره دانایی و توانایی، یکی از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش در خصوص ارتقای سرانه مطالعه، کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی در مدارس سراسر کشور است.

آموزش و پرورش جهت ترویج فرهنگ کتاب خوانی در مدارس، دستورعمل برگزاری رقابت دانایی و توانایی را به مدارس ابلاغ می کند و طبق این دستورعمل، این رقابت در دبستان های پسرانه و دخترانه علوی کودک نیز برگزار شد.

این رقابت نخست به صورت درون مدرسه ای برگزار می شود و سپس با گزینش نفرات برتر، مسابقه بین نفرات برتر هر مدرسه در سطح ناحیه برگزار می شود و در نهایت برای نفرات منتخب در سطح کشوری برگزار می شود.

در دبستان های علوی نیز، این رقابت برای تمام پایه ها برگزار شد و از هر پایه یک نفر به عنوان دانش آموز برتر مسابقه کتاب خوانی انتخاب شد.در مجموع از دبستان های علوی کودک، ۱۲ نفر به عنوان نفرات برتر مسابقه دانایی و توانایی به مرحله رقابت ناحیه ای راه یافتند.

لازم به ذکر است گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، دسترسی آسان دانش‌آموزان به کتاب‌های مفید و تازه‌های نشر، حمایت از دانش‌آموزان مولف، بالا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان، آشنا کردن آنها با روش‌های صحیح نقد و نقادی، توسعه و تقویت و تجهیز کتابخانه‌های مدارس، انس و الفت بیشتر دانش‌آموزان و خانواده‌ها با کتاب و مطالعه، غنی‌سازی اوقات فراغت در قالب شناخت و آموزش و فرهنگ از اهداف برگزاری جشنواره دانایی و توانایی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *