جشنواره های نوروزی در مدارس علوی
دانش آموزان علوی با برپایی جشنواره های نوروزی به استقبال بهار رفتند

سر آمد باد صبح و بوی نوروزی
به کام دوستان و بخت پیروز
مبارک باشد این سال و همه سال
مبارک باشد این روز و همه روز

نوروز عید تازگی زمین است و از آن بیشتر تازگی دل ها، دور ریختن کینه ها، نشستن در کنار هم و ساعتی را به شادی و خوشی گذراندن و …. از بزرگان و خُردان احوال پرسیدن … از سبد عیش گل چیدن و بر مزار رفتگان گل افشاندن.

هر کشور آداب و رسوم و سنت هایی دارد که از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته است. بسیاری از عید های ملی و مذهبی ما با آداب و رسوم خاصی برگزار می شوند. هر کدام از این ها، مراسم ها و رفتار های مرتبط با آن شرایط خاص را دارند.

مراسم عید نوروز، عطر شکوفه ها و گل های بنفشه، جیک جیک پرندگان، سفره هفت سین، عطر سنبل، زیبایی تخم مرغ های رنگ شده، رفتن به خانه مادربزرگ و پدر بزرگ و عیدی گرفتن از دست آنها و بسیاری از آداب دیگر رنگ تازه ای به زندگی کودکان می بخشند.

موسسه آموزشی سیمناد همزمان با فرا رسیدن نوروز و دمیدن روح در کالبد طبیعت با دانش آموزان خود به استقبال بهار رفتند.

برگزاری جشنواره هفت سین در دبستان پسرانه علوی کودک و جشنواره تخم مرغ های رنگی در شعبات دخترانه فرصتی بود تا دختران و پسران علوی، کنار هم ضمن تمرین کار گروهی به شادی دسته جمعی نیز بپردازند و رسم حفظ آیین ها و نماد های ملی و باستانی را بیشتر بیاموزند.

دانش آموزان در پایان این جشنواره ها با مشارکت خود دانش آموزان یا نمایندگان آن هاآثار برتر انتخاب و جوایزی به آن ها تعلق گرفت.

موسسه آموزشی سیمناد امیدوار است همه فرزندان ایران زمین در سایه آموزش در خانه و مدرسه بتوانند آداب و رسوم ملی و مذهبی ما را پاسداری نمایند و به خوبی به نسل های آینده منتقل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *