دانش آموزان مدارس علوی در کارگاه های چوب، کارگاه تراشکاری و بخش نرم افزار دانشکده فنی و حرفه ای تبریز شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی موسسه علوی، دانش آموزان دبیرستان های دوره اول پسرانه و دخترانه مدارس دانش پژوه علوی جهت آشنایی با رشته های چوب، نرم افزار و تراشکاری و کسب مهارت های عملی در کارگاه های چوب، نرم افزار و تراشکاری دانشکده فنی و حرفه ای تبریز حضور پیدا کردند.

در این کارگاه های مهارتی سه روزه، دانش آموزان با شرکت در کارگاه ها، اطلاعات سودمندی در خصوص چوب، ابزارآلات نجاری، کامپیوتر و دستگاه های تراشکاری کسب کردند . در کارگاه چوب، دانش آموزان در قالب گروه های سه نفره، جعبه های چوبی ساختند ، در بخش نرم افزار، دانش آموزان اطلاعاتی از نرم افزار، سخت افزار و تاریخچه کامپیوتر فرا گرفتند و همچنین در کارگاه تراشکاری، دانش آموزان پسر آموزش هایی در خصوص کار با دستگاه های تراشکاری و فرزکاری یاد گرفتند.

ساناز سیف الله پور، مدیر دوره اول دبیرستان دخترانه علوی درخصوص این کارگاه های مهارتی اظهار کرد: دانش آموزان مدارس دخترانه و پسرانه دبیرستان های علوی برای کسب اطلاعات و آشنایی با رشته های فنی در سفری سه روزه از دانشکده فنی و حرفه ای تبریز بازدید کردند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان از این کارگاه ها بسیار استقبال کردند، افزود: کارگاه های مهارتی می تواند برای افزایش خلاقیت، مهارت دستی، هدایت تحصیلی و آینده شغلی دانش آموزان تاثیر بسزایی داشته باشد، به عنوان مثال دانش آموزان در کارگاه چوب با انواع ابزارآلات چوب، نجاری از جمله انواع چوب، میخ، گیره، خط کش اندازه گذاری آشنا شدند.

میلاد اسدزاده، یکی از دانش آموزان علوی در خصوص حضور خود و دوستانش در این کارگاه های مهارتی گفت: این سفر برای آینده شغلی ما خیلی مفید و موثر بود، با محیط دانشگاه و برخی مشاغل آشنا شدیم و انگیزه بیشتری برای ورود به دانشگاه کسب کردیم.

امیر محمد پیلوار، یکی دیگر از دانش آموزان علوی در خصوص این بازدید گفت: برگزاری چنین اردوهای علمی می تواند برای دانش آموزان مفید باشد و دانش آموزان با بازدید از چنین مراکز علمی و کارگاه ها می توانند ضمن آشنایی با ابزارآلات مختلف، استعداد خود را نیز کشف کنند.

وی افزود: چنین کارگاه هایی، باعث ایجاد علاقه در دانش آموزان می شود و دانش آموز می تواند به صورت عملی شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و ادامه بدهد. امیدوارم چنین کارگاه ها و اردوهای علمی از سوی موسسه علوی بیشتر برگزار شود و امیدوارم در کارگاه های بعدی از کارگاه های برق و الکترونیک نیز بازدیدی داشته باشیم.

عسل حلالی، یکی از دانش آموزان دبیرستان دخترانه علوی نیز در خصوص این کارگاه مهارتی اظهار کرد: از مسئولان علوی و معلمان خود سپاسگزاریم که این فرصت عالی را در اختیار ما قرار دادند تا با برخی مشاغلی که اطلاعاتی در خصوص آنها نداشتیم، آشنا شویم و تجربه خیلی جالبی برایمان بود.

دکتر کریم زاده، عضو هیئت علمی دانشکده فنی و حرفه ای در خصوص کارگاه فلزکاری و تراشکاری گفت: دانش آموزان در این کارگاه، در خصوص مهارت های مختلف تراشکاری و فلزکاری که دو مهارت پایه در صنعت است، آموزش هایی را فرا گرفتند و بعد از تکمیل دوره اگر بخواهند ادامه دهند، می توانند ساخت و تولید انواع قطعات صنعتی را فرا بگیرند.

سولماز مهدی زاده کارشناس ارشد آموزش موسسه در حاشیه برگزاری این کارگاه با اشاره به این موضوع که امروزه در بیشتر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، آموزش های مهارتی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده و در برنامه ریزی توسعه کشورها نقش راهبردی ایفا می نماید، موسسه آموزشی سیمناد نیز در همین راسا سعی می کند با برگزاری کارگاه های متنوع مهارتی، فنی و علمی برای تمامی مقاطع تحصیلی گام مهمی را در آشنایی دانش آموزان با انواع مهارت ها بردارد.

وی افزود ما در طی ۴ روز با همکاری و مشارکت دانشگاه فنی و حرفه ای استان برای دانش آموزان هفتم و هشتم متوسطه اول کارگاه های آشنایی با مباحث مرتبط با کامپیوتر، چوب و تراشکاری را برگزار کردیم و در حال برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه هایی برای دانش آموزان نهم عبد از تعطیلات سال جدید هستیم.

وی در پایان از همکاری مساعد  آقای دکتر احد بهشتی اصل رئیس و پیگیری های آقای مهندس بهروزی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای استان تشکر و اظهار امیدواری کرد که این همکاری فتح بابی باشد برای همکاری های بیشتر و بهتر بین این دانشگاه و موسسه آموزشی سیمناد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *