جشن بود و سرور، گردهمایی باشکوه برای درخشش فراگیرانی که در آموزشگاه زبان علوی، انگلیسی را به زیبایی زبان مادری آموخته بودند، برگزار شد.

اینبار ساعت ها برای ارائه بی نظیر دانش آموزانی که هفت سال متوالی انگلیسی را آموخته بودند، از حرکت ایستاد، مراسمی باشکوه از سوی مسئولان و مدیران آموزشگاه زبان انگلیسی علوی با حضور فراگیران و اولیاء در محفلی فرهنگی، سینما ناجی، برگزار شد.

روز نخست، سالن سینما ناجی مملو از پسران پایه ششمی بود که برای اجرای پروژه های زبان انگلیسی که ماه ها برای آن تلاش کرده بودند، همراه با اولیاء گرد هم آمده بودند.

سالن با بادکنک های سفید و آبی تزیین شده بود، صحنه نمایش برای اجرای پروژه های زبان با درخت ها و گل ها آراسته شده بود و موسیقی ملایم در فضای سالن پخش بود و به سهولت می شد ذوق، هیجان و شادی را در چهره والدینی که منتظر اجرای فرزندانشان بودند، مشاهده کرد.

بعد از نیم ساعت، سالن سینما پر شد از بازدیدکنندگانی که در دست برخی سبد یا دسته گلی برای تقدیر از فرزندان و اساتید آن ها بود.

هیجان و شادی در چهره مدیر گروه زبان آموزشگاه موج می زد و این اشتیاق در سوپروایزرها و معلمان زبان نیز ملموس بود، بعد از اجرای شعری از شاعر بلند آوازه آذربایجان شهریار، توسط مجری، گروهی از دانش آموزان به سن رفتند.

نوبت، نوبت معرفی آذربایجان و جاذبه های گردشگری به زبان انگلیسی بود، هر دانش آموز در مورد یک جاذبه گردشگری آن هم با لهجه غلیظ آمریکایی سخن می گفت.

چنان شیوا و رسا صحبت می کردند که در وهله نخست می پنداشتی از روی کاغذ می خوانند و با اندکی درنگ فهمیدم زبان را همچون زبان مادری آموخته اند و کاغذی در کار نیست و هر دانش آموز در این مدت چنان به خوبی زبان را آموخته بود که اگر به یک کشور خارجی مسافرت می کرد، نیازی به مترجم نداشت. هر دانش آموز بسان مترجمی حرفه ای سخن می گفت و چنان تبحری در اجرا داشتند که بعد از اتمام اجرا، صدای تشویق حضار تا چندین دقیقه ادامه داشت.

راز این موفقیت را در سخنان مدیر گروه زبان آموزشگاه زبان علوی جست و جو کردیم، شیوا صدیق زاده در خصوص پروژه های روز نخست مراسم، گفت: نمایشنامه و ارائه هایی با موضوعات جاذبه های گردشگری تبریز، رسم و رسوم ایرانی، عجایب هفتگانه جهان، نمایش هایی با موضوعات پینوکیو و منظومه شمسی توسط دانش آموزان پسر پایه ششمی آموزشگاه زبان علوی اجرا شد.

 

 

وی در خصوص جشنواره پروژه های زبان انگلیسی با بیان اینکه این برنامه دو روزه با حضور اولیا، مدیران شعب، انجمن اولیاء، ۴۱ فراگیر پسر و ۵۴ فراگیر دختر برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره، به صورت سه سال متوالی و با هدف به نمایش گذاشتن استعداد زبان دانش آموزان آموزشگاه زبان علوی برگزار شد، تا اولیا شاهد شکوفایی و نمود استعداد فرزندان خود در زمینه زبان انگلیسی باشند.

وی افزود: روز دوم، نوبت دانش آموزان دختر بود تا نمایشنامه هایی چون سیندرلا، سفید برفی و …  را به زبان انگلیسی اجرا کنند و در پایان مراسم جوایز و لوح تقدیری به دانش آموزان به رسم یادبود اهداء شد.

مدیرگروه زبان انگلیسی آموزشگاه علوی در خصوص سطح زبان دانش آموزان تاکید کرد: سطح زبان دانش آموزان بسیار پیشرفت کرده است، به گونه ای که زبان انگلیسی را همانند زبان مادری صحبت می کنند، شیوه آموزشی زبان انگلیسی در آموزشگاه علوی، به شیوه غوطه وری است، دانش آموزان زبان را در محیط می آموزند که باعث می شود آن را همچون زبان مادری یاد بگیرند.

وی تاکید کرد: آموزشگاه علوی به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های آموزشی در کشور با بهره گیری از روش های نوین آموزشی گام های مهمی در جهت پرورش استعداد های زبانی دانش آموزان برداشته و در رسیدن به اهداف عالی تعلیم و تربیت دانش آموزان تلاش می کند و در قالب جشنواره، پروژه های مختلف زبان انگلیسی برای دانش آموزان طرح ریزی شده که با کمک معلم زبان و نظارت تیم سوپروایزی از ابتدای سال تحصیلی انجام داده اند.

صدیق زاده خاطرنشان کرد: بزرگترین ویژگی جشنواره امسال، حضور صد درصدی دانش آموزان پایه ششم در اجرای پروژه های طرح ریزی بود .

وی افزود: از تلاش های ارزنده معلمان زبان، زحمات تیم سوپروایزر و تیم دپارتمان زبان تشکر می کنم و قدردان حمایت های همه جانبه دکتر مهدی شکوری، موسس محترم موسسه علوی هستم.

علی فرزین نیا، یکی از فراگیران زبان انگلیسی نیز گفت: هفت سال است که در آموزشگاه زبان علوی انگلیسی را می آموزم، مطالب مفیدی از زبان یاد گرفته ام با کتاب های خیلی خوبی در زمینه زبان انگلیسی آشنا شده ام و اکنون به سهولت می توانم انگلیسی را بسان آب خوردن صحبت کنم.

مازیار یکی دیگر از فراگیران زبان نیز گفت: هفت سال متوالی درعلوی انگلیسی می خوانم زبان را به خوبی یاد گرفته ام به گونه ای که با افراد خارجی خیلی خوب می توانم زبان انگلیسی را مکالمه کنم، برای رسیدن به چنین موفقیتی، سپاسگزار معلمانی هستم که به خوبی تدریس می کنند و زبان را به شیوه ای راحت به من یاد می دهند. از نظر من در بحث آموزش زبان، آموزشگاهی با کیفیت تر و به روزتر از علوی نیست، برای آموزش انگلیسی، حتی برای یک کلمه، از معنی فارسی استفاده نمی کنیم، بلکه برای هر کلمه چندین مترادف انگلیسی به کار می بریم تا بیاموزیم.

علی اصغر عاشقی، یکی دیگر از فراگیران زبان اظهار کرد: از معلمانم تشکر می کنم که زحمت زیادی برای ما کشیده اند، زبان انگلیسی را به شیوه درستی همراه با تلفظ یاد می دهند که همزمان لهجه آمریکایی و بریتانیایی یاد گرفتیم.

لیلا اخلاقی، مدرس زبان پایه ششم در آموزشگاه علوی نیز خاطرنشان کرد: زبان انگلیسی را با بهره گیری از فیلم، فیلم های آموزشی کارتون، روش های تدریس زبان آموزش می دهیم، در آموزشگاه، فضایی برای رقابت دانش آموزان ایجاد می شود و آنها را به چالش می کشیم تا با مسابقه ها و بازی ها، محیطی امن برای یادگیری ایجاد کنیم و بیشتر با سرگرمی، به شکل مفرح زبان را تدریس می کنیم.

شیرین راستگار، سوپروایزر شعب نونهال و کودک دختر آموزشگاه علوی در خصوص شیوه های آموزشی زبان اعلام کرد: دانش آموزان در آموزشگاه زبان علوی، زبان انگلیسی را همانند زبان فارسی به صورت مستمر و روزانه تمرین می کنند، در این شیوه آموزشی نوین، بستری فراهم می شود تا دانش آموزان در محیط  زبان را یاد بگیرند، گویی که با زبان انگلیسی زندگی می کنند و در نتیجه زبان را به راحتی می آموزند.

وی گفت: تکرار و تمرین در بحش یادگیری زبان بسیار است، ساختارها نه به صورت قاعده مند بلکه به صورت صماعی در ذهن دانش آموزان ثبت می شود و آنها به سهولت ساختارهای انگلیسی را یاد می گیرند.

آیدا طلیسچیان آذر، معلم زبان دانش آموزان دختر است که به مدت ۱۰ سال زبان انگلیسی را به صورت حرفه ای تدریس می کند، وی در خصوص جشنواره پروژه های زبان گفت: در این جشنواره، پروژه هایی اجرا شد که نتیجه زحمات چندین ساله معلمان زبان و فراگیران زبان بود، این برنامه برای به نمایش گذاشتن استعداد دانش آموزان در زمینه زبان انگلیسی بود و همچنین لحظات خاطره انگیزی برای دانش آموزان ثبت شد.

وی در خصوص پروژه اجرایی شده توسط فراگیران دختر گفت: دانش آموزان برای این پروژه ها به مدت سه ماه تلاش کرده بودند، یک و نیم ماه نمایشنامه خوانی، حفظ  و یک و نیم ماه هم تمرین و تکرار کردند و توانستند در جشنواره، به ایفای ۲۱ شخصیت بپردازند.

وی یادگیری زبان در محیط، مطالعه فراوان کتاب، داستان خوانی و تماشای فیلم های گوناگون را از عوامل تاثیرگذار در یادگیری زبان دانست و گفت: نهایت سعیمان را می کنیم تا انگلیسی را به راحتی آموزش دهیم.

النا مهدوی، یکی از فراگیرانی است که تبحر زیادی در مکالمه زبان انگلیسی دارد و در جشنواره به ایفای دو شخصیت “گلیندا و جک” نمایش پرداخته بود، وی در خصوص یادگیری زبان گفت: علاقه خاصی به زبان انگلیسی دارم و آینده ام را از این راه تجسم کرده ام و یادگیری زبان از طریق آموزشگاه علوی، راهی است در جهت تحقق آروزهایم، البته پشتکار معلمم در یادگیری درس زبانم قابل انکار نیست و امتیاز مثبتی برایم بود.

هدا پسران شربت اوغلی نیز یکی از فراگیران زبان در آموزشگاه علوی است که در خصوص یادگیری زبان گفت: هر روز در آموزشگاه زبان علوی، زبان انگلیسی را تمرین می کنیم  و بسیار خوشحالم که انگلیسی را با چنین معلمان خوش اخلاق و مهربان یاد می گیرم و عاشق زبان انگلیسی ام، اکنون اگر به خارج از کشور مسافرت کنم، دیگر نگران این نیستم که نتوانم انگلیسی صحبت کنم، چون به خوبی صحبت می کنم.

سوفیا خانی که در یکی از نمایش ها، نقش پینوکیو را داشت، گفت: به مدت ۸ سال زبان میخوانم، به نظرم علوی در زمینه آموزش زبان انگلیسی بی نظیر است، از نظر من، به دلیل وجود معلمان خوب یادگیری زبان دیگر سخت نیست. با آموزش زبان در این سن کم، اکنون راحت میتوانم سفر کنم و دوست های زیادی در هر کشور پیدا کنم.

آنیس علینژاد، نیز یکی از فراگیران زبان گفت: در آموزشگاه علوی، زبان را به نحو احسن یاد گرفته ام و ۶ سال است که آموزش می بینم.

دیانا صدیقی، یکی از فراگیران اعلام کرد: خیلی خوشحالم که زبان بین المللی را اینچنین به سهولت در علوی یاد گرفته ام، آموزش های علوی متفاوت تر از سایر آموزشگاه هاست، از طریق بازی و سرگرمی، زبان را به خوبی یاد میگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *