لحظات شیرین و خاطره انگیزی برای دانش آموزان تمام پایه های مدارس علوی در اردوهای تفریحی که از سوی موسسه علوی برنامه ریزی شده بود، ثبت شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه علوی، یکی از درخشان ترین خاطراتی که از دوران مدرسه در ذهن هر دانش آموزی ثبت می شود، لحظات به یاد ماندنی اردوی تفریحی است.

اوقات خوشی که هر دانش آموز در قالب اردوی تفریحی در کنار معلم و همکلاسی هایش سپری می کند، می تواند در اذهان حس های زیبایی چون دوستی، مهربانی، همدلی و تعامل را ثبت کند.

مزایای اردوهای تفریحی برای دانش آموزان

ذوق صبح روز اردو، شاید حداقل یک بار هر دانش آموزی را شب هنگام بی خواب کرده باشد، یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های اردو یا سفر دانش آموزی انجام کارها به صورت گروهی و در نتیجه تقویت مهارت‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان است، دانش آموزان در همین اردوهای تفریحی، تعاملی سازنده با یکدیگر برقرار می کنند، بچه‌ها در گروه‌های کوچک و بزرگ به اردو می‌روند و در این بین یاد می‌گیرند که یکدیگر را بپذیرند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

اردوهای تفریحی، مهارت‌های ارتباطی، احساس همدلی دانش آموزان را تقویت می کند.

تقویت قدرت استقلال و مسئولیت پذیری در دانش آموزان

برای بسیاری از دانش‌آموزان شرکت در یک سفر دانش آموزی اولین تجربه‌ی جدایی از والدین است. والدین می‌توانند مطمئن باشند که مربیان مراقب فرزندان آنها هستند؛ در عین حال دانش‌آموزان چالش مسئولیت‌پذیری و زندگی بدون خانواده خود را می‌پذیرند. آنها باید مراقب وسایل خود باشند، با دیگران به‌درستی رفتار کنند و مسئولیت‌پذیرتر باشند. این موضوع به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا کم‌کم اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند و چیزهای بیشتری درباره زندگی فردی بیاموزند و مستقل بودن را یاد بگیرند.

انس با طبیعت

بسیاری از مردم در شهر زندگی می کنند، کمتر با طبیعت و محیط زیبای بکری در ارتباط هستند، این موضوع باعث می‌شود بچه‌ها آن‌طور که باید درباره‌ی محیط زیست و طبیعت آگاهی نداشته باشند. اردوهایی که در دل طبیعت یا با هدف شناخت طبیعت برگزار می‌شوند این فرصت را به دانش‌آموزان می‌دهد تا درباره‌ی محیط‌زیست، حیوانات و گیاهان اطلاعات بیشتری کسب کنند.

اردوهای تفریحی مدارس علوی

موسسه علوی در راستای تقویت نشاط، روحیه همدلی و آمادگی هر چه بیشتر دانش آموزان برای امتحانات آخر سال، اردوهای تفریحی مهیجی برای دانش آموزان برنامه ریزی کرد.

در یک روز بهاری، دانش آموزان تمام پایه های دبستان دخترانه علوی کودک، برای گذراندن اوقاتی خوش به پارک میهمان تبریز رفتند، لحظات به یاد ماندنی کنار دوستان خود سپری کردند.

همچنین دانش آموزان دبستان پسرانه علوی کودک، طی یک برنامه تفریحی، به پارک شمیم پایداری تبریز رفتند.

سفر به جلفا، اردوی تفریحی دانش آموزان دبیرستان های علوی

اردوی تفریحی، برای دانش آموزان دبیرستان های علوی متفاوت تر برگزار شد، دانش آموزانی که سن و تجربه بیشتری از سایر دانش آموزان دبستان های علوی داشتند، اردوی تفریحی خود را خارج از شهر تبریز، در شهر زیبا و تاریخی جلفا سپری کردند.

شهرستان جلفا به دلیل داشتن آثار تاریخی و دیدنی فراوان یکی از شهرستان‌های دیدنی آذربایجان شرقی محسوب می‌شود. از مهم‌ترین آثار تاریخی و دیدنی این شهرستان آرامگاه سید ابوالقاسم نباتی، برج دوزال، حمام کردشت، کلیسای سنت استفانوس، کلیسای ننه مریم، کاروانسرای خواجه نظر، کلیسای چوپان، آسیاب خرابه، روستای اشتبین، کلیسای مریم مقدس، امامزاده سید محمد جلفا، زیارتگاه بابا یعقوب، قلعه علی بیگ، حمام تاریخی جلفا، امامزاده سید ابراهیم و قلعه کردشت، پارک کوهستان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *