تربیت بدنی در ایران هر سال از ۲۶ مهر تا دوم آبان برگزار می شود و بیست و ششم مهر ماه روز تربیت و بدنی و ورزش است.

به گزارش روابط عمومی موسسه علوی،  پژوهش‌های بی‌شماری نشان داده‌اند که ورزش و فعالیت بدنی نقش مهمی در رشد کودکان و نوجوانان دارد و در سطح یادگیری و بهبود مهارت‌های مطالعه در دانش‌آموزان اثرگذار است. بنابراین زنگ ورزش و نوع فعالیت بدنی دانش‌آموزان یکی از رویکردهای مهم مدارس علوی در جهت آموزش و پرورش دانش آموزان تندرست و ورزشکار است.

اکنون در شرایط فعلی و با بازگشایی صد درصدی مدارس و حضور دانش آموزان در فضاهای آموزشی، موسسه علوی در نظر دارد تا با برنامه ریزی های دقیق و اهتمام کافی، کم تحرکی دانش آموزان را بعد از کرونا جبران کند و با ساختار علمی و تخصصی، زمینه های استعدادیابی ورزشی دانش آموزان و شور و نشاط حاصل از فعالیت های ورزشی را نیز فراهم کند.

در همین راستا، همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش و در راستای ترویج فرهنگ ورزش، دانش‌آموزان ورزشکار موسسه علوی با حضور در باشگاه ورزشی جام جم تبریز و اجرای مسابقات ورزشی، هفته تربیت بدنی را گرامی داشتند.

در این هفته مسابقات ورزشی چون طناب کشی، فوتبال، انجام حرکات کششی و آمادگی جسمانی بین دانش آموزان دبستان کودک پسر و دختر با هدف توسعه ورزش دانش آموزی اجرایی شد.

لازم به ذکر است، ورزش، بر جنبه‌های گوناگون فرد اثرمی گذارد. ورزش توانایی و قدرت جسمانی ورزشکاران را بالا می‌برد و به دنبال آن باعث سلامت بدن می‌شود. امام علی (ع) در این باره می‌فرمایند: سلامتی نعمتی است که از زیادی مال بهتر است. علاوه بر این ورزش به تعادل جسم و جان و با نشاط شدن روحیه کمک می‌کند، روحیه با نشاط نیز باعث طراوت و شادابی بدن می‌شود.

ورزش علاوه بر اینکه باعث سلامت جسم می‌شود، بر روح و روان فرد نیز تأثیر مثبت می‌گذارد. یکی از این نتایج مفید افزایش اعتماد به نفس در ورزشکاران است. افزایش شور و نشاط، امید به آینده و عدم افسردگی نیز از دیگر نتایج مثبت روحی ورزش برای افراد است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *