رشته رباتیک کودکان در اغلب کشورهای توسعه‌یافته یکی از دروس اصلی دانش‌آموزان به شمار می‌آید، این رشته در مدارس علوی نیز برای دانش آموزان از سنین پایین آموزش داده می شود، دانش آموزانی که به عنوان دانشمندان و مخترعان آینده ی فردا تربیت می شوند.

به گزارش روابط عمومی موسسه علوی، با پیشرفت روز افزون علم در دنیا، ربات ها در دنیای انسان ها هر روز نقش پر رنگ تری ایفا می کنند و طبق پیش بینی دانشمندان، احتمال می رود در آینده ای نه چندان دور، ربات ها جای انسان را در تمامی کارهای کاربردی بگیرند و دیگر هیچ انسانی بر روی زمین مجبور به کار و فعالیت نباشد.

با توجه به اینکه ربات‌ها هر سال به بخش بزرگتری از زندگی ما تبدیل می‌شوند، نیاز به آموزش کلاس رباتیک کودکان و نوجوانان و رباتیک کودکان بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

ذهن کودکان از سنین پایین آماده پذیرش اطلاعات علمی در هر زمینه ای است و با آموزش مفاهیم رباتیک، علاوه بر علم و دانش، دست ورزی کودکان، هوش، ذکاوت و خلاقیت آنها تقویت می شود.
موسسه علوی در راستای آموزش مهارت ها و تربیت افراد تاثیرگذاری برای آینده، بستری مناسب جهت آموزش دانش
آموزان در رشته رباتیک فراهم کرده است.

در کلاس رباتیک، پروژه‌های سرگرم‌کننده به دانش آموزان آموزش داده می شود و کودکان کار تیمی و حل مسئله را به خوبی یاد می گیرند و با یکدیگر همکاری می کنند تا آنچه را که در ذهن دارند به مرحله اجرا و اختراع برسانند.

طبق مطالعات جهانی، دانش آموزان رده سنی ۷ تا ۱۵ سال، قدرت یادگیری بیشتری در زمینه علم و رباتیک دارند و به خوبی مفاهیم علمی، مهندسی و رباتیک را فرا می گیرند و تجزیه و تحلیل می کنند .

مزایای آموزش رباتیک به دانش آموزان

سرگرم‌کردن کودکان و پرورش ذهن، روشی بسیار کارآمد برای آموزش برنامه‌نویسی، مهارت‌آموزی برای آینده کودکان از مزایای یادگیری رباتیک به کودکان است و دانش‌آموز به‌سادگی می‌تواند با بهره‌گیری از اطلاعات دانش مهندسی و ساخت سازه‌ها و ماشین‌های مهندسی دست به اختراعات متفاوت بزند. طراحی و عملکرد ساخت ربات، سبب ایجاد یک حس انگیزشی بسیار قوی در کودک می‌شود.

پدر و مادرانی که می خواهند هوش، ذکاوت، خلاقیت و دانش و دست ورزی کودکان خود را تقویت کنند و در آینده فرزندانی دانشمند و مخترع داشته باشند، می توانند کودکان خود را در رشته رباتیک مدارس علوی ثبت نام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *