همزمان با اتمام نیم سال اول سال تحصیلی جهت بررسی سطح یادگیری دانش آموزان، آزمون های سنجش در مدارس علوی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه علوی، سولماز مهدی زاده، کارشناس ارشد آموزش موسسه علوی در خصوص آزمون ها اظهار کرد: امسال ارزیابی سطح دانش و یادگیری دانش آموزان در تمامی شعب علوی در سطح کشور در حال برگزاری است.

وی افزود: هدف از برگزاری آزمون ها، ارزیابی دانش آموزان و شناسایی نقاط قوت، نقاط نیاز به بهبود و نیز آگاهی از کیفیت یادگیری آنهاست.

مهدی زاده گفت: با توجه به اینکه ارزیابی تنها شیوه سنجش دانش آموزان نیست، ما از داده های بدست آمده در ارزشیابی برنامه های آموزشی موسسه نیز استفاده می کنیم.

کارشناس ارشد آموزش موسسه علوی تشریح کرد: ما در دبستان ها در کنار شیوه های ارزشیابی عملی و توصیفی که عملکرد دانش آموزان را در یک مدت مشخص بررسی می کند، از ارزشیابی کمی در قالب آزمون های مداد قرمز نیز بهره می بریم.

وی افزود: در دبیرستان های علوی نیز براساس سیستم کمی، آزمون های پایانی نیم سال اول برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری آزمون، برای هر دانش آموز، کارنامه گزارش پیشرفت صادر می شود و این گزارش ها توسط معلمان و مشاوران آموزشی در جلسه ای با حضوراولیاء تحویل داده و عملکرد دانش آموزان برای آنها تبیین می شود.

مهدی زاده اظهار کرد: در سایه نتایج حاصل از این آزمون ها، تحلیل علمی سطح یادگیری دانش آموزان در واحد آموزشی موسسه علوی اجرایی می شود و به تقویت نقاط قوت و بهبود نقاط ضعف دانش آموزان  خواهیم پرداخت تا برای نیم سال دوم با قدرت و کیفیت بیشتری در خدمت دانش آموزان و اولیاء باشیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *