دانش آموزان دوره اول دبیرستان پسرانه دانش پژوه علوی از موزه ملی و کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی موسسه علوی، علیرضا اشرف نهند، معاون آموزشی دوره اول دبیرستان پسرانه دانش پژوعلوی در خصوص این بازدید اظهار کرد: برای آشنایی با مراکز عالی آموزشی، مراکز علمی، فرهنگی و تاریخی و کسب اطلاعات لازم درباره این مراکز، برنامه ای برای دانش آموزان دوره اول ترتیب داده شد تا از موزه ملی و کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز بازدید کنند.

وی تاکید کرد: این بازدید برای دانش آموزان بخصوص پایه های نهم در زمینه انتخاب رشته و آینده شغلی بسیار سودمند بود و انگیزه ای شد تا دانش آموزان بتوانند بهتر درس بخوانند و برای آینده خود تلاش کنند.

کیان شالباف، یکی از دانش آموزان علوی نیز در خصوص این سفر علمی گفت: در سفر علمی یک روزه به دانشگاه تبریز، از بخش های موزه ملی و کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز بازدید کردیم، نخست از بخش میانی کتابخانه که شامل کتب ادبیات آذربایجانی، عربی، لاتین، ترکی، فارسی بود و سپس از بخش موزه که شامل نقشه های مختلف ایران، ظروف سفالی، بخش سکه ها بازدید کردیم.

وی با بیان اینکه در این بازدید علمی یاد گرفتیم که تاریخ سرزمین ما بسیار غنی است و کشورما در گذشته بسیار پهناور بوده است، تاکید کرد: معتقدم با بازدید از چنین مراکز و موزه ها، می توانیم تاریخ کشور خودمان را بهتر بشناسیم و بدانیم متعلق به چه تاریخ و تمدنی هستیم و از شکست و پیروزی های گذشته درس عبرت بگیریم و آموزه هایی را کسب کنیم.

این دانش آموز با استقبال از این سفرهای علمی گفت:  این سفرهای علمی و تفریحی باعث می شود که دوران تحصیلی برای دانش آموزان کسل کننده نشود و به صورت عملی و حضوری مطالب درسی را بهتر فرا بگیریم.

غفار عبداللهی، مسئول موزه کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز نیزدر گفتگو با خبرنگار علوی در خصوص موزه کتابخانه اظهار کرد: موزه شامل اشیایی ازاوایل هزاره اول و اواخرهزاره دوم قبل از میلاد است و بسیاری از اشیاء قدمت سه هزار ساله دارند و برخی مربوط به دوره اسلامی، قاجار هستند و بیشتر آثار سفالی، فلزی، سکه، نساجی هستند و بخش دیگر این موزه کتابت است که شامل آثار نفیسی از کتب ارزشمند تاریخی می باشد و همچنین بخش دیگر مربوط به مردم شناسی، اشیاء رزمی، دفاع مقدس، تابلوها، نقشه هایی از ایران و قلمرو سلسه هایی که در ایران حکومت کردند، است.

وی بازدید دانش آموزان از چنین مراکزی را تحسین کرد و گفت: حافظه هر ملت تاریخ آن ملت است، دانش آموزان هر چقدر با تاریخ کشور خود آشنا شوند، بیشتر می توانند در آینده فرد شایسته ای برای جامعه باشند و بازدید از مراکز فرهنگی، هنری و علمی، در کنار آموزش تحصیلی، می تواند تاثیر بسزایی برای شناخت کشور داشته باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *