پروژه ساخت مدرسه عظیم موسسه علوی با پیشرفت چشمگیری در حال اجراست، این بنا که به عنوان مدرسه‌ای نوین و با رعایت شرایط پدافند غیرعامل و مجهز به استانداردهای روز دنیا تعبیه می شود، از سوی انجمن اولیاء دانش آموزان موسسه علوی مورد بازدید قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی موسسه علوی، دکتر مهدی شکوری، موسس مجموعه بزرگ علوی در شمال غرب کشور در خصوص این پروژه اظهار کرد: این مجموعه در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۷۵ مترمربع ساخته شده و متراژ بنا به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده که شامل شش طبقه سازه ای و حیاط این مجموعه ۶۰۰ متر است و ۶۰۰ متر هم فضای سرپوشیده برای استراحت دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مدرسه در مجاورت پارکی بنا شده و دیوار حیاط منتهی به تپه‌های پارک است، برای ایمن سازی حیاط مدرسه، تمهیدات ویژه‌ای اجرایی می شود، به طوری که ۱۳ سازه شمعی، بتن ریزی شده که درنتیجه آن دیوار بسیار ایمن می شود؛ از کل شش طبقه، سه طبقه مختص کلاس‌های درسی است، بقیه طبقات برای فضاهای آموزشی‌و کمک آموزشی است، به غیر از کلاس، دو آزمایشگاه تخصصی و همچنین کارگاه هنری خواهیم داشت و لابراتور زبان، سالن مختص‌ امتحانات و سالن جشن و مراسم نیز تعبیه خواهد شد.

دکتر شکوری خاطرنشان کرد: مقرر شده در این مجموعه، سالن آمفی تئاتر با قابلیت پخش سینمایی برای دانش‌آموزان و اولیاء آنها نیز احداث شود، آشپزخانه مرکزی، سالن‌های سرپوشیده بازی برای دانش‌آموزان پیش‌دبستانی و پایه‌های اول طراحی شده است.

وی در خصوص ایمن سازی این مدرسه، تاکید کرد: ایمنی بسیار بالایی در ساخت این بنا رعایت شده؛ در مرحله پی ریزی ساختمان ستون‌های هفتاد در هفتاد ساخته شده که کاملا در مقابل زلزله و حوادث غیرمترقبه ایمن است و بالاترین استانداردها لحاظ شده و برای همین منظور اولیاء محترم را در جریان ساخت این پروژه قرار می دهیم.

موسس علوی در شمالغرب کشور گفت: منطقه ای که برای مکان این مدرسه در نظر گرفته شده، یکی از بهترین مناطق تبریز برای مدرسه‌سازی است چرا که فضای مدرسه در مجاورت پارک قرار گرفته و به دور از هیاهوی شهری است و راه‌های ارتباطی آن به کمربند جنوبی و میانی تبریز و بقیه راه ها متصل است و در مدت زمان ۱۵ دقیقه از دورترین منطقه تبریز می‌توان به این مدرسه دسترسی پیدا کرد.

وی اعلام کرد: این پروژه کاملا با سرمایه شخصی اجرایی می شود؛ علی رغم تورم بالا و افزایش روز افزون قیمت مصالح ساختمانی، تمام تلاشمان بر این است که این پروژه را به نحو احسن به اتمام برسانیم.

دکتر شکوری در خصوص اهداف فرهنگی این پروژه اظهار کرد: زمانی یک جامعه می تواند پیشرفت کند که سرمایه‌های فرهنگی آن در حال رشد باشد، در این پروژه علوی، سرمایه گذاری فرهنگی اتفاق می افتد، مجموعه علوی برای تربیت نیروهای فرهنگی، سرمایه گذاری می کند و در واقع این پروژه از لحاظ مالی، مقرون به صرفه نیست با این حال، رسالت ما رسالت فرهنگی است و با این هدف قدم در این راه نهاده ایم و امیدواریم بتوانیم در رشد فرهنگ‌ جامعه نقش بسزایی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: علوی در راستای اشتغالزایی نیروهای جوان جامعه نیز، گام موثری برداشته به طوری که ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این مجموعه فعالیت می‌کنند و ۳۵۰ نفر از نیروی جوان را تحت پوشش بیمه قرار دادیم.

حمید حربی یکی از اولیاء دانش آموزان، در بازدید از این پروژه اظهار کرد: در این مدت زمان کم، شاهد پیشرفت عالی این پروژه هستیم و به نظرم با این حجم کار بالا در زمان بسیار کم، پروژه از لحاظ فیزیکی بسیار پیشرفت کرده است و در چنین پروژه ای قطعا آموزش، با کیفیت بسیار بالا و امکانات کامل در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

در این بازدید، مهندس احمدیان، مدیر اجرایی این پروژه، در خصوص پیشرفت فیزیکی این ساختمان اظهار کرد: ساختمان دبستان‌های دختر و پسر علوی با سرعت چشمگیری در حال احداث است و از نظر  فیزیکی، کار ساخت و ساز این پروژه، ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی با تاکید بر اینکه تمام اصول ایمنی ساختمان سازی روز دنیا در اجرای این پروژه، رعایت شده است، اعلام کرد: در این ساختمان با زیر بنای ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع و شش طبقه سازه ای، تمام اصول ایمنی و پدافند غیرعامل با بهره گیری از شیوه های نوین ساختمان سازی و استاندارد سازی بکار گرفته شده است.

میر رسول طباطبایی، یکی از اعضای انجمن اولیاء نیز در حین بازدید از این پروژه، گفت: در این مدرسه، فضای آموزشی و کلاس‌های درسی طبق اصول استاندارد مدرسه سازی دنیا تعبیه شده است و از لحاظ موقعیت جغرافیایی، این مدرسه در منطقه‌ای قرار گرفته که به سهولت در اختیار اولیاء و دانش آموزان است و در مسیر دسترسی به این مدرسه، دیگر شاهد ترافیک نخواهیم بود.

گفتنی است موسسه علوی برای لحاظ کردن پدافند غیر عامل در ساختمان سازی، مهندسین مجربی برای احداث این ساختمان استخدام کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *